• linhen

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Min 2,5-åriga dotter var så söt i går så jag måste bara dela med mig.

Vi gick till dagis i det vackra vädret och jag sa:

-"Åh, vad härligt, nu kommer våren"
    -"Vart då?" svarade dottern och tittade sig runt omkring
    -"Jaaa, våren är i luften" sa jag lite svävande
    Då tittade hon sig länge runt och sa:
    -"Nä, mamma, jag kan inte se den"

Gulligt gulligt.

• linhen

Mamma till Nicole och Alayha skrev 2009-03-19 23:16:50 följande:

En ful ovana Nicole, fortfarande 4 år, har... När gaserna börja trycka på i tarmen springer hon omkring som en galen höna innan hon hittar sin pappa. Sen ställer hon sej med rumpan putande mot pappas ansikte och släpper sin brakare. "Haha... Jag fesde!!" Lillasyster, Alayha 2 år, har sett detta och snabbt snappat upp det. Igår skulle jag leta upp kläder till henne. Hon sprang runt i bara blöja. Plötsligt kommer hon springandes mot mej som står vid garderoben. Väl framme halar hon ner blöjan, trycker sin rumpa mot mitt ben och slappnar av. Ut åker en saftig fis som mycket väl kändes genom byxbenet. "Haha, mamma. Jag fesde på dej!!" utbrister världens lyckligaste 2-åring!!

Oj, så skoj! Jag har inte vuxit ifrån min pruttålder ännu märker jag!
  • linhen

Blue Bear skrev 2009-03-23 12:29:50 följande:

*Varning för skryt* Kanske inte så roligt för andra men för mig.. Varje gång de visar reklamen med Penelope Cruz så säger min systerson: "Titta mamma, där är moster igen!"
    Som min son när han var mindre, dock inte lika smickrande kanske: Så fort han såg Maud Olofsson på TV gastade han jag skulle komma och titta på mormor!
  • linhen

Min lillstumpa, 2,5 år, berättade glatt i bilen på väg till dagis i morse, att hon varit med på vakenvilan på dagis igår.

-"Jaha", svarade jag lite fundersamt eftersom jag vet att hon brukar sova, "vad mysigt, vad gjorde du då, lyssnade ni på band?"
    -"Nä mamma, jag sov, blev svaret från M"

• linhen

Min lillstumpa, 2,5 år, berättade glatt i bilen på väg till dagis i morse, att hon varit med på vakenvilan på dagis igår.

-"Jaha", svarade jag lite fundersamt eftersom jag vet att hon brukar sova, "vad mysigt, vad gjorde du då, lyssnade ni på band?"
    -"Nä mamma, jag sov", blev svaret från M

• linhen

I går kläckte min son en av de saker man kanske minst av allt vill höra. Trots push-up och tight tröja så kom det...

-"mamma, vilka långa tuttar du har"

Fasiken, operation eller?

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...