• Smuhlan

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Jag brukar alltid säga:

"Mamma älskar dig, ha en bra dag, hej då" när jag lämnar barnen på förskolan och idag när jag sagt så och gått en bit ropade Pontus högt o tydligt så alla hörde:

" Ha det så jättebra idag mamma, jag älskar dig"

Det var så gullit sagt...

• Smuhlan
    Linnpinn skrev 2009-05-06 07:06:42 följande:
    Slängde sopor igår och upptäckte att soptunnan för kompsterbara sopor var full med myror. När jag kommer in igen säger jag till maken: -Nu har myrorna hittat komposten. Då hörs det förskräckt från sonen, 3 år : -Va, har myrorna tagit posten?!
    *hahaha*
  • Smuhlan

Morfar leker med sonen 4,5 år, men morfar blir trött efter ett tag...

Morfar: åh nu måste jag vila.
    Pontus 4,5 år: varför måste du vila morfar?
    Morfar: För att morfar är gammal
    Pontus funderar ett bra tag, sätter sig sen bredvid morfar o klappar honom på kinden och säger: Men jag tycker inte du är gammal morfar

• Smuhlan
    Växjömamma1976 skrev 2009-05-06 15:27:53 följande:
    ååh, vad sött. Hur gammal är din son? Man bara smälter när dom säger sånt gulligt! Jag blev så kär i min son när han första gången sade: mamma, jag ääskar dej.. Så här glad blev jag då lillprutten min!
    han är 4,5 år:) Ja man smälter ju...
  • Smuhlan
    EricaEkerå skrev 2009-05-07 00:35:53 följande:
    *Gissar iaf på att han BRUKADE få höra "god natt mamma/pappa älskar dej" dom kvällarna då inte jag var barnvakt.
    *hihi* så sött.

Igår när jag var på mvc hade jag en väninna med mig som skulle passa lillen. hon hade med sig sin lille o sin 5 åring. Efter besöket frågade F vad jag gjort hos doktorn 8skulle sätta in spiral). Jag berättade för henne att jag pratade med doktorn om hur man mår i magen efter att man fått en bebis.

F: jahaaaa...lyssnade hon på ditt hjärta också?
    Jag : Nej det gjorde hon inte, bara pratade.

Tyst en lång stund...

F: S(=jag), jag älskar dig...
    Jag: ååååh vad söt du är...

Skulle precis säga tillbaka till henne att jag älskar henne med (vi umgås jättemycket med denna familj) när F utbrister:

F: Älskar du mig också???
    Jag: Ja F, det gör jag

Både jag o flickans mamma smälte som smör :)
  • Smuhlan
    Snäckan84 skrev 2009-05-07 08:32:54 följande:
    Så söt råd :) Min son är för liten för att prata men jag minns min min lilla styv systerson.Våran familje hund hade dött och han hette bosse, han blev 14 år och lille alex som min systerson heter hade alltid älskat bosse.Men sen när han kom hem till os ca 3 dagar efter bosses dös så frågade han ju självklart va bosse var (Alex skulle fylla 4 bara om några veckor) Min mamma satt jämte honom medan vi andra stod bakom och va oroliga hur han skulle ta det. Min mamma sa att bosse hade varit sjuk så nu är han i hundhimlen med de andra hundarna och leker. Vi alla fick tårar i ögonen när vi tänkte på det men så tittar Alex upp i himlen och sitter så en bra stund sen tittar han på oss alla och säger: Alex: Jag vill inte ha en brandbil på min födelsedag.Mamma: Nähe men vad vill du ha då?Alex tittar upp på himlen igen.Alex: En helikopter.Mamma: Jaha vad ska du med den till?Alex: Åka upp till hundarna och hämta hem Bosse.......Tror nog vi både grät och skrattade vart annat. Klart att de är så lätt, barn är helt underbara :)
    naaaw så sött, fick gåshud {#lang_emotions_wink}
  • Smuhlan

Pontus, 4,5 år, skulle bada igår. Han klädde av sig och fixade med sina kläder, hängde upp dem på en krok och så, allt var som vanligt när han helt plötsligt utbrister: Det är inte länge tills jag ska bli en pappa och då blir pappa en farfar

Jag svarade: Jo fast lite länge dröjer det väl?
    Pontus: ja men inte mycket länge...

Ja herretid, jag hoppas verkligen det dröjer LÄNGE *haha* fast min man sa att egentligen dröjer det ju inte så länge så fort som tiden rusar iväg, helt plötsligt står man där o undrar vart åren tog vägen liksom...

BARNEN sitter o kollar på morgontv medan de äter frukost. Bumbibjörnarna börjar och smilla 2,5 år utbrister lyckligt: Mamma, mamma Tunnelbanan börjar...

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...