Roliga saker som ditt barn har sagt...
När min mamma var liten svarade hon sin mammas godnatt med: "Godnatt och sov gott och tack detsamma".
Min kompis hade sin sons 5-årige kompis över på lunch. Pojken äter med god aptit och ber att få mer, vilket han givetvis får. Han sticker gaffeln i en matbit, lyfter upp den, tittar på den och frågar: "Är det här äpple?". "Nej", svarar min kompis - "det är squash". "Det hade jag aaaldrig ätit om jag fått det hemma" sa pojken glatt och stoppade tuggan i munnen.
Hörde om en liten kille som i tvåårsåldern var med 4-årige storebror på deras mormors jobb. När han skulle ta på sig skorna så funkade det inte riktigt så han blev irriterad och muttrade något som varken mormor eller hennes (många) arbetskamrater förstod. "Vad säger pojken?", frågade någon. Då svarar storebror med hög och tydlig röst: "Han säger fan - och han kan säga jävlar, också"
4-årig flicka hos dagmamman: "Idag skjutsade mamma hit mig för pappa har inget körkort för det har polisen tagit" (Var nog inte riktigt meningen att någon skulle få reda på det)
Linda 2 år, brukade kärleksfullt kallas för Linda-Pinda, speciellt när hon behövde tröst. Kompisen Hanna ramlade och slog sig och då klappade Linda om henne och sa: "Lilla Hanna-Pinda"