• Leniz

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Haha rolig tråd..

Jag har inga barn själv men en kompis son, som var 3 år gammal springer in på toaletten där hans farfar står och kissar.
    Pojken kollar konstigt mellan benen på farfar och säger:
    - Jag gillar inte din snopp farfar!
    Och springer ut..

• Leniz

zebran i Stilla havet skrev 2009-03-17 00:21:58 följande:

Pa helgerna aker jag och aldsta sonen (2.5 ar) buss till affaren for att handla mat. Det ar vart sondagsnoje eftersom vi inte ses sjalva sa mycket. Jattemysigt och nu borjar han verkligen bli varm i kladerna for han VET hur det gar till, att man ska visa biljetten pa bussen och sedan ska man sitta i kundvagnen i affaren och sa. Sist vi akte var det fullt av folk i affaren som har erkant tranga gangar och folk stannar garna till och blockerar. Sa dar kom vi och skulle vidare och nagra stod ivagen. Jag ropade lite lekfullt "tut-tuuut" men de horde inte. Min son hangde pa och ropade "tuuuut" han ocksa men de rorde sig inte ur flacken. Da skrek min son sa hogt han kunde "OUT OF THE WAY!!", vilket till slut fick dem att flytta pa sig en smula.
    Haha..
    Duktigt jobbat..
  • Leniz

Lill Mamsen skrev 2009-03-24 20:23:00 följande:

För ett tag sedan hände det en ganska pinsam grej på bowlinghallen. Min son på 4½ är väldigt framåt och pratar med alla. På bowlinghallen var det en gubbe som var ganska röd om kinderna. Sonen frågar honom varför han är så röd. Gubben svarar inte, varpå min son fortsätter fråga eftersom han inte tror att han hör honom. Tillslut svarar gubben besvärat att han är svettig. Gubben går sedan därifrån och sonen är nöjd med det svar han fått.När vi sedan ska gå hem efter ett tag så dyker gubben upp igen och då ropar sonen "Hejdå svettgubben" när vi ska gå. (saken är den att han inte gjorde det för att vara elak, utan för att han var ju en gubbe och han var ju svettig.) Vi förklarar för honom att så får man inte säga eftersom att han kan ta illa upp. Då pekar sonen på en annan karl som står där och utbrister "Ja men han skrattade ju, han som står där, han tyckte ju att det var kul". En annan gång på affären:En ung kille satt i kassan. Sonen frågar: "Vem är du pappa åt då?Killen svarar: "Jag är inte pappa"Sonen: "Vad är du då"Killen: "Ja jag är väl ingenting"Sonen: "Men du måste väl leva ihop med någon"Killen: "Nä jag bor själv"Sonen: "Ja men då borde du väl gifta dig, så du slipper vara ensam."
    HAHAHA... humor!!!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...