Inlägg från: tjejmamma79 |Visa alla inlägg
  • tjejmamma79

Roliga saker som ditt barn har sagt...

oj vilken kul tråd. själv har jag en bok hemma där jag skriver ner barnens roliga uttalanden.
    Mina favoriter är när min mamma (mormor) överraskat min då 4 åriga dotter med att ta tåget till skåne från sthlm och vi hämtat henne på stationen. i bilen frågar hon varför mormor kommit. jO FÖR ATT JAG LÄNGTADE SÅ MYCKET EFTER ER SÄGER MORMOR varpå min dotter svarar `men mormor det är bättre att ringa``.

En annan gång skulle hennes pappa skoja lite och fråga om han fick bo hos henen och hennes man när han blev gammal så dom kunde mata honom och byta hans blöjor men då svarade hon kvickt. " jag vet pappa du kan bo hos Gud istället`"

Ok sista nu när henne lillasyster haslvsov i bilen väckte hon henne och sa nu är vi hemma Ida varpå då 3 åriga

• tjejmamma79

Kom åp mer kul.
    När jag och min då 5 åriga doter var på vårdcentralens toalett hittade hon ett mynt på golvet som hon plockade upp, sen hittade hon ett apotektskvitto hon ville plocka upp men jag bad henne låta bli då svarade hon ja mamma du bryr dig bara om pengarna.

När hon var ca 2 år tvättade hennes pappa henne i gumpen i vasken och bad henne sära på benen då svarade hon serra hon är inte här han bor i stockholm (serra är hennes gammalfarafar)

Serra har en ganska stor motorbår vi brukar få följa med i om somrarna men en gång åkte morfar med en finladsbåt och jag skulle försöka förklara för henne att morfar var ute och åkte en jättejättestor båt då undrar hon " tyckte han serrras båt var för liten"

• tjejmamma79

ja det är snälla kommentarer man får ibland min mellantjej då ca 3 år pekade sina bröst och sa här är Idas tutte mamma har lååång låång tutte.

När hon var mindre kunde hon inte säga napp utan hon ville ha sin lapp.

När min kusin var liten satt hon och klappade sin mormor på kinden och sa lilla mormor jä..la mormor (hon trodde det var ett snällt ord) en annan gång då hon satt i sin barnvagn pekade hon på en mörkhyad man och sa titta mamma där står en sån där jjä.la utlänning.

När man är förkyld har man svårt att säga s det blir f i stället så när min maken var lite och förkyld ropade han till en granntant akta så jag inte fittar dig.

sen tog det lång tid innan vi fattade vad grannen flickan menade när hon sa titta på fy f.n (flygplan)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...