• Zaphy

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Min äldste son sa en rolig sak häromdan, han är 3½ år, han fick titta lite på Simpson och så var det ett avsnitt där Gud var med och när han såg honom så säger min son helt allvarligt: "Titta! Där är ju han, han som har både mun och häck"

Jag vet inte ens vad han fick det där ifrån.. haha.. vi använder inte ens ordet häck här och dagis går han inte på. Fast jag är inte säker på att förstår vad häck betyder, misstänker att han menade något annat. Lät väldigt roligt bara!

• Zaphy

Kristin24 skrev 2009-02-12 10:22:33 följande:

Min man tror han menade skägg...våran dotter har svårt att säga det med
    Haha.. ja jo det var nog det. Smart, tänkte jag inte ens på. Blev bara så paff och fulliskratt när han sa det. :)
    Han pratar väldigt tydligt annars, men det kanske är så att han tycker det låter som vi kallat det för häck.
    Haha.. roligt är det iaf :)
    Tack för att ni fick mig o se lite klarare på det också! ;)
  • Zaphy

Jag och min lille son (som är 1½ år) skulle åka spårvagn och jag sätter mig med honom i knäet jämte en medelålders kvinna. Plötsligt börjar min son titta neråt och försökte nå något och så säger han: "Hun hun.." Jag kollade ner men såg inget, han fortsätter och efter en liten stund så visar kvinnan som sitter bredvid oss sina skor.. ett par skor med nåt djurskinn och lite päls på.. Då förstod jag att det var dom han menade, och så skämtade jag och sa att det kanske varit en hund en gång i tiden.. då säger min son: "hun borta"
    Oj vad både jag och kvinnan bredvid skrattade!

• Zaphy

haha.. kanske lät lite sjukt, men det var väldigt roligt!

• Zaphy

Min son (3½) skulle säga "min pappa kommer hem när som helst"
    Så kommer han springande i hallen: "mamma, din pappa kommer hem var som helst"
    - Jasså det säger du!? sa jag då ;)

• Zaphy

Min son på 3½ år hade hittat en enkrona härhemma som vi hade tappat och han gav den till sin pappa och han i sin tur lägger upp den på en byrå. Sen tänker vi inte mer på det.
    Då går våran son och hämtar en pall och ställer sig för att titta på enkronan.
    Jag kommer in i rummet och då säger han: "Mamma, jag tar på kronan"
    "Jasså det gör du, hur känns det då?" sa jag.
    "Det känns JÄTTEBRA!" säger han då.

Haha, han lät verkligen som att han gjorde något spännande och stort. Önskar ni kunde ha hört hans ton när han sa det.
    Det slutade med att han fick enkronan som han blev alldeles lycklig över. :)

• Zaphy
    Doodelidoo skrev 2009-03-16 16:27:45 följande:
    Sonen var ungefär två år och vi skulle äta kräftor. Vi lägger en på hans tallrik också så han ska få smaka och utforska den. Han tittar skeptiskt på kräftan och säger "Kan ni ta bort krokodilen".
    hahaha.. fy va kul :)

Barn är ju så roliga och spontana! Och får för sig allt möjligt :)
  • Zaphy

Min 1½-åring hittar ibland saker som är pappas och då kommer han alltid springande och säger "pappas, pappas", men när han säger det så låter det mer som att han säger PAPPBAJS.
    Jag reagerade dom första gångerna, men nu vet jag vad han pratar om :)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...