• Virriga Vera

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Är kunskapen faktiskt så låg bland många av de som diskuterar i ekonomitrådarna att de inte vet hur det fungerar med pantbrev, lagfarter och ägande?

Det spelar ingen roll hur mycket du har lånat på banken och lämnat huset i pant, det är den/de som står på lagfarten som äger huset.

• Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!
  • Winnertaco
    Virriga Vera skrev 2009-01-08 10:57:23 följande:
    Winnertaco skrev 2009-01-08 10:48:08 följande: En sådan diskussion har jag med min man ang vår bröllopsdag, vi gifte oss midsommarafton som alltid infaller en fredag, gissa när han tror att vi har bröllopsdag?
    Det är nog för att han lånat ut sin hjärna till csn (??)
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Reglementet

Men vad är det som är så svårt att förstå med att man äger huset, inte banken? Vad folk sen tycker, det är en helt annan sak.

Blöh.

• Tjoflöjt

Visst är det lite otippat att de roligaste trådarna är de som rör ekonomi? *fniss*

/Fiafria - som glatt handlar på kontokort och som bara tror sig äga sin kåk... och som just blivit av med sin hjärna till CSN...

• Drömtorpet

pappahuddik skrev 2009-01-08 10:24:11 följande:

den som är satt i skuld är aldrig fri:)
  • Virriga Vera

Är man någonsin skuldfri?
  • Thursday

Åhm jag älskar klyschdagen! Då säger jag: Freedom is just another word for nothing left to lose!
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-08 19:50:35 följande:

Är man någonsin skuldfri?
    jag är!!!
  • Drömtorpet

LESS is more säger jag bara vilken frihet det är att inte ha en massa lån och en massa prylar..

• Polly S

jag har inte lån men de prylar jag vill ha.

Drömtorpet skrev 2009-01-08 19:55:54 följande:
    LESS is more säger jag bara vilken frihet det är att inte ha en massa lån och en massa prylar..
  • Buttons

Själklart äger man sitt hus även om man har lånat pengar för att betala det. Skrämmande hur många människor som inte förstår något så simpelt och logiskt.

Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!