• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • Melissande

jag satte på ja lite. det beror väl främst på att jag vill ha barnbarn.. annars har jag inget som helst problem med om de bli homo.. eller bi eller vad som. men klart det är en dröm att få barnbarn.

• logg81

Nej.... Vem hon vill hoppa i säng med i framtiden är hennes bekymmer. Så länge hon vet de risker som finns med sex och att hon inte går med på något hon inte vill så är hennes val av kön på partner oväsentligt för min del. MIn tös ska få vara lycklig....

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Leather Cravat

Septembertösen och Lincon:
    Nu var det ju sexuell läggning det handlade om, inte tidelag eller scat. ^^

• Dinturiel

Nej inte alls. Kärlek är kärlek oavsett vad, och det är det viktigaste vi vill lära våra barn.

• Catti41

Nej absolut inte. Däremot kan jag ju hoppas att han inte blir transsexuell t ex för det är så meckigt att få ihop en könsbytesutredning, för att inte tala om hela processen efteråt, så det hoppas jag att han slipper. Men annars spelar det ingen roll. Min förhoppning är ju förstås att han växer upp i ett samhälle där sexuell läggning inte är viktigt, där man har förhållanden med personer och det inte är relevant vilket biologiskt kön dessa personer har.

Men det är ju att hoppas för mycket.

• presens konjunktiv

Jag vet inte riktigt...

Hade jag fått välja hade jag velat att mitt barn blev hetero. Precis som jag hade valt att hen blev högerhänt, av normallängd, lagom snygg och lagom smart.

Men samtidigt ligger det ju ett värde i motgångar. Man lär sig saker som man inte lär sig om man glider fram på en räkmacka i toppen av normalfördelningskurvorna.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • lyckligmamma

tror hon kan få det svårare om hon e homosexuell så jag hoppas hon inte blir det

• caropia

Ja lite,  jag skulle nog oroa mig mer om nåt av mina barn blev homosexuella, men jag skulle inte älska dom mindre eller vara mindre stolt över dom!

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?