• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • Neko

Jag valde 'ja lite', hade tyckt det varit lite extra kul om mitt/mina barn var bisexuella eftersom jag är det själv men det spelar egentligen ingen roll =) Homo/hetero är likvärdigt =)

• Leather Cravat

Sencha skrev 2008-12-11 10:03:35 följande:

På vilket sätt/varför blir du besviken?
    För att jag anser inte att homosexulitet är något naturligt.
    Att han skaffar fru/tjej och barn känns viktigt för mig.
  • Eisa
    Leather Cravat skrev 2008-12-11 10:11:08 följande:
    Sencha skrev 2008-12-11 10:03:35 följande: För att jag anser inte att homosexulitet är något naturligt.Att han skaffar fru/tjej och barn känns viktigt för mig.
    Varför är det viktigare att barnet är naturligt än lyckligt?
  • Perry the Platypus

Ja lite. Jag tror samhällslivet är lite enklare för en heterosexuell.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Leather Cravat

Eisa skrev 2008-12-11 10:13:15 följande:

Varför är det viktigare att barnet är naturligt än lyckligt?
    Varför skulle han bli olycklig för att han skulle vara hetero?
    Frågan var väl inte "Ett olyckligt barn eller homo?" ?.
  • firewalkwithme

Leather Cravat skrev 2008-12-11 10:17:34 följande:

Eisa skrev 2008-12-11 10:13:15 följande:
    Varför skulle han bli olycklig för att han skulle vara hetero? Frågan var väl inte "Ett olyckligt barn eller homo?" ?.
    Eftersom sexuell läggning förmodligen är medfödd kan man anta att en homosexuell person som inte får leva som det han/hon är blir ganska olycklig. Finns många exempel på det, ännu fler bakåt i tiden än idag tack och lov. ÄR personen hetero blir hon/han så klart inte olycklig av att leva som det.
  • Septembertösen

Homo/bi/hetro kvittar. Så länge det är lagligt och inga djur ingår blir jag nöjd.

• Taggtroden

Nej, det spelar ingen som helst roll! Visst, det kan bli tråkigt om han eller hon får problem i samhället eller känner sig diskriminerad osv. Men frågan var ju om det spelade någon roll för MIG, och nej. Bryr mig inte det minsta om mina barn eller homo, hetero eller bi.

• Lincon

Jag valde alternativet ja, lite.

Om han blir sexuellt attraherad av kvinnor eller män spelar mig ingen roll, men jag vill inte att han ska tycka om t.ex. sex med djur eller med våld. Det är givetvis okej så länge man håller sig till att ha sex med likasinnade som är med på noterna, samma sak med bajssex t.ex.

Så ja, lite bryr jag mig.

• bustjejen

Jo, en viss roll spelar det, men jag älskar mina barn lika mycket oavsett sexuell läggning.

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?