• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (aaaaaaaaaa)

Hur kan någon bli kränkt av att man hellre är bög än homofob?

• Anonym
    Anonym (aaaaaaaaaa) skrev 2024-10-23 18:47:53 följande:

Hur kan någon bli kränkt av att man hellre är bög än homofob?

Är det någon som blir det?
  • Anonym (ganked)

Ja, mycket.*

*Eftersom TS inte har specat att det exkluderar parafilier som pedofili.
    Jag hade haft stora problem med om mitt barn var pedofil.

• Anonym (Ja)

Ja det spelar roll!! Jag vill inte att min son ska visa sig vara homo eller bi med allt negativt det innebär, allt från att bli retad i skolan till gay bashings som vuxen, inte bli accepterad av alla utan sedd som lite udda av många. Det finns så klart fler saker också men det räcker väl så tänker jag.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 18:57:34 följande:

Ja det spelar roll!! Jag vill inte att min son ska visa sig vara homo eller bi med allt negativt det innebär, allt från att bli retad i skolan till gay bashings som vuxen, inte bli accepterad av alla utan sedd som lite udda av många. Det finns så klart fler saker också men det räcker väl så tänker jag.

Och VEM trycker tumme ner för att man inte vill att ens barn ska bli mobbad, misshandlat och utfryst?? NOLL empati!
  • Anonym

För att svara på fråga då.

Nu har jag redan facit då mina vuxna söner har båda kvinnlig sambo/fru och barn.

Jag ville att mina barn skulle vara hetero, inte för att jag har någon bögskräck eller är homofob. Utan för att livet faktiskt blir enklare att leva. 
    Lättare att hitta en partner, lättare att få barn.

Allt blir lättare och jag vill att mina pojkar ska få så okomplicerade liv som möjligt.

En kompis till mig har en bisexuell dotter.
    Ena dottern levde med en man, andra dottern med en kvinna.

Min kompis sa till mig att ärligt talat så känns det bättre att prata om "Anna och Kalle" än "Lotta och Lena".
    Obs, fingerade namn.

• Anonym (aaaaaaaaaa)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 19:10:57 följande:
    Och VEM trycker tumme ner för att man inte vill att ens barn ska bli mobbad, misshandlat och utfryst?? NOLL empati!
    Stora växlar åt fel håll.
  • Anonym (Sigrid)

Äldre tråd men intressant frågeställning. Jag skulle naturligtvis älska mina barn lika mycket oavsett sexuell läggning, men jag hoppas verkligen inte att någon av dem är hbtq. Jag vill inte att de ska utsättas för mobbing eller ytterligare svårigheter i livet då livet kan vara nog så tufft ändå. 

• Anonym (aaaaaaaaaa)
    Anonym skrev 2024-10-23 18:50:18 följande:
    Är det någon som blir det?
    Ja och den anmäler flitigt. Är homofobin inte värre FL än ett skämt om någons?
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?