• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • snöstjärna71

Förtydligar: orsaken till att man väljer bio istället för adoption är dels kostnaderna, krånglet och väntetiderna, men också att bio är vanligast, det är det man vet nåt om. Därför väljer man bio, inte för att det är nån naturlag eller drift att vilja få just biobarn.

• LittleMee

snöstjärna71 skrev 2009-01-11 13:51:08 följande:

LittleMee skrev 2009-01-11 13:27:11 följande:
    Självklart har man rätt till känslor och jag vet vad ofrivllig barnlsöhet innebär. Har ju själv varit det i ungefär fem år och jag har vänner som tampas med det nu. Jag vet att det inte går att bevisa vem som har rätt, men jag tror inte alls som du att majoriteten skulle välja biobarn även om bio och adoption gick lika fort. Och många av dem som i så fall skulle välja bio gör det för att vårt samhälle lär oss att biologin är viktig. Jag tro inte alls på att det skulle vara nån grundläggande drift som vi bär på sedan födseln.Det är alltså det jag ogillar, att jag tycker du generaliserar och menar på att det "naturliga" är att vilja ha biobarn till varje pris. Jag menar att det handlar om en inställning. Jag vet många, inklusive jag själv, som i större eller mindre utsträckning sörjt en adoption som inte blev av för att det kom bio emellan. Har man befunnit sig i ett sammanhang där adoption är det naturliga (adoptionskurs, utredning, diskussionsgrupper på nätet) känns det tomt när detta inte blev av. Det är inte alls så att alla som varit inne på adoption men blir gravida blir överlyckliga. Det handlar om en omställningsfas, precis som när man ställer om från bio till adoption.För mig är huvudsaken att det blir barn och jag skulle gärna slippa att vara gravid. Ser faktiskt inget eftersträvansvärt i det. Och jag har inget behov av att föra mina gener vidare. Jag respekterar att andra känner på ett annat sätt.Angående hur homosexuella kan få barn var det inte riktat till dig utan den klämkäcka attityd som finns här om att sexuell läggning inte skulle vara ett problem om man vill ha barn. För det är det om man är man.
    Där tror vi olika. Svaret får vi nog aldrig veta förrän den dagen det blir "lätt" att adoptera. Jag tror definitivt att fler väljer att adoptera först men inte majoriteten. Då lämnar vi den punkten.

Jag har aldrig tyckt att det är fel att du och dina vänner har sörjt för att ni inte har kunnat adoptera. Den frågan hänger lite ihop med förra spalten. Jag tror desto att ni är minoritet. Jag känner inga som eftersträvar att adoptera och inte vilja ha biobarn om det inte blir en "hoppsan" förstås och du känner många.

Nej jag tror inte att det är samhället som formar oss till att vilja ha biobarn. Det är våra egna erfarenheter och värderingar. Vi har enbart biologiska barn i släkten så för mig känns det naturligt att vilja ha bio barn mkt för att jag är rädd för det jag inget vet om. Hade jag haft adoptionssyskon eller liknande hade jag säkert haft en helt annan inställning och majoriteten av svenska befolkningen består av bioföräldrar/barn. Kan man inte få biobarn tror jag ändå lyckan blir total den dagen man får barn på annat sätt.

Har redan förklarat en gång för dig att jag valde att skriva "skapta" inom kaninöron av en anledning (den anledningen kan du läsa i förra inlägget), om du ändå väljer att tolka det som enbart skapta är upp till dig men jag tänker inte diskutera om en punkt som jag inte har menat. Kanske har uttryckt mig klumpigt men jag har försökt med detta inlägg också att förklara vad jag menade.
  • miss nöjd

ja- lite. Jag vill ju såklart helst att mina söner blir kära in var sin tjej och att de kan få barn osv.
    Och om de/ngn av dem skulle vara bög så visst. Det skulle vara jobbigt att höra men jag skulle ju älska sonen lika mkt för det. Men jag skulle känna det jobbigt att dels att sonen får det jobbigare i samhället, att sonen inte kan skaffa biobarn med sin älskade.

• alexix
    WhiteAngels skrev 2009-01-15 12:34:59 följande:
    Jag hoppas att dom som svarar ja är vädligt IRONISKA!
    jag är det inte.
    Kevin : Är du brun eller ..hahahhahahahahahahaha
  • 4u2

Bara mina barn är lyckliga över sina val i livet, så är jag också lycklig.
    Hur dom väljer att leva är upp till dem.

• tvillingamma 05
    WhiteAngels skrev 2009-01-15 12:34:59 följande:
    Jag hoppas att dom som svarar ja är vädligt IRONISKA!
    nä . vill inte att mina barn ska bli ihop med samma kön, är de fel att tycka så??
    men blir dom de som blir dom de  kommer o älska dom för de ..
  • Deer

Nä, det gör det då inte, kärlek är fint oavsett om det är mellan man och kvinna eller om det är mellan samma kön.

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?