Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
studentbruttan29 skrev 2008-12-12 14:19:01 följande:
Med tanke på hur jag engagerar mig i olika barnhem i fattiga länder så spelar det INGEN roll för mig om jag får biologiska barnbarn eller ej. Inte heller blir jag ledsen om jag inte får några barnbarn alls. Det är hans eget val och vill han inte ha några barn skulle jag varken bli ledsen eller upprörd.
Adopterar han (och hans partner) ett eller flera barn så skulle jag bli fantastiskt glad! Jag vet hur många barn som behöver ett hem, både här i Sverige och i andra länder. Själv har jag en biologisk son, nästa barn blir från Litauen. Men båda kommer räknas som mina egna barn.Visst kommer hans läggning påverka mitt liv, på ett jäkligt positivt sätt! Går han igenom svårigheter kommer jag finnas där. Oavsett! Alla människor genomgår svårigheter, det kan sluta i att min son tar sitt eget liv även som HETERO. Jag kan inte veta hur min sons liv kommer se ut men oavsett läggning så genomgår man svårigheter. Jag tänker inte se på hans liv ut en negativ synvinkel för det går att hitta solstrålar i alla väder bara man vill.
Homosexuella får inte adoptera. Eller rättare sagt, de godkänns som adoptivföräldrar precis som heteropar, men det finns i dagsläget inget land som adopterar till homosexuella. Det är med andra ord svårt för bögar att bli föräldrar.Adopterar han (och hans partner) ett eller flera barn så skulle jag bli fantastiskt glad! Jag vet hur många barn som behöver ett hem, både här i Sverige och i andra länder. Själv har jag en biologisk son, nästa barn blir från Litauen. Men båda kommer räknas som mina egna barn.Visst kommer hans läggning påverka mitt liv, på ett jäkligt positivt sätt! Går han igenom svårigheter kommer jag finnas där. Oavsett! Alla människor genomgår svårigheter, det kan sluta i att min son tar sitt eget liv även som HETERO. Jag kan inte veta hur min sons liv kommer se ut men oavsett läggning så genomgår man svårigheter. Jag tänker inte se på hans liv ut en negativ synvinkel för det går att hitta solstrålar i alla väder bara man vill.
Jag bryr mig inte om läggningen som sådan. Det som gör att jag kryssade i "ja, lite" är att jag vet att om min son är bög finns det risk att han får tampas med en och annan fördom och en och annan svårighet när det gäller andras attityd till honom. Dessutom kommer det att vara betydligt svårare för honom att bli pappa (om han nu vill det, jag har inga förväntningar på att mina barn ska ge mig barnbarn, de ska leva de liv de vill leva) än det hade varit om han varit hetero eller om han vore lesbisk (då kan man ju inseminera vilket är lite svårare för män).