• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • WhiteAngels

alexix skrev 2009-01-15 12:39:33 följande:

jag är det inte.
    Men gud,stackars barn ärligt talat
  • WhiteAngels

Nightwish77 skrev 2009-01-15 12:41:08 följande:

nä . vill inte att mina barn ska bli ihop med samma kön, är de fel att tycka så?? men blir dom de som blir dom de  kommer o älska dom för de ..
    Ja jag tycker det är fel att tycka så.
  • alexix
    WhiteAngels skrev 2009-01-15 12:42:58 följande:
    alexix skrev 2009-01-15 12:39:33 följande: Men gud,stackars barn ärligt talat
    ja det måste du ju få tycka ...
    Kevin : Är du brun eller ..hahahhahahahahahahaha
  • tvillingamma 05
    WhiteAngels skrev 2009-01-15 12:43:20 följande:
    Nightwish77 skrev 2009-01-15 12:41:08 följande: Ja jag tycker det är fel att tycka så.
    ja då får du tycka de..
  • WhiteAngels

Det spelar roll för er men ni älskar barnen lika mycket oavsett,då borde det ju inte spela roll??Det är inget man kan hjälpa,men tyvärr är människor så fördomsfulla än i dag.Hur man ens kan tänka i dom banorna med barnbarn osv det fattar jag inte,är det bara det livet går ut på?!

• miss nöjd

Men tänk så här då- Spelar det ngn roll att ditt barn flyttar till andra sidan världen och bosätter sig? Ja. Klart som fanken det spelar roll det med. Men jag säger inte nej till det och älskar sonen lika mkt iaf.
    Min bild av att sönerna förhoppningsvis följer en mall jag i skallen -helst bo i samma stad (i stockholm) skaffa sig bra utbildningar och jobb. De ska vara lyckliga. Gifta med en trevlig tjej och ha 2-3 ungar var. Är det fel att ha drömmar för sina barn? Sen om de hoppar av skolan i 8:e klass, är arbetslösa och är bögar utan barn kanske- det ändrar inte min kärlek till dem heller, men jag önskar ju de väljer min tankebana ist :)

WhiteAngels skrev 2009-01-15 12:46:39 följande:
    Det spelar roll för er men ni älskar barnen lika mycket oavsett,då borde det ju inte spela roll??Det är inget man kan hjälpa,men tyvärr är människor så fördomsfulla än i dag.Hur man ens kan tänka i dom banorna med barnbarn osv det fattar jag inte,är det bara det livet går ut på?!
  • WhiteAngels

miss nöjd skrev 2009-01-15 14:16:45 följande:

Men tänk så här då- Spelar det ngn roll att ditt barn flyttar till andra sidan världen och bosätter sig? Ja. Klart som fanken det spelar roll det med. Men jag säger inte nej till det och älskar sonen lika mkt iaf. Min bild av att sönerna förhoppningsvis följer en mall jag i skallen -helst bo i samma stad (i stockholm) skaffa sig bra utbildningar och jobb. De ska vara lyckliga. Gifta med en trevlig tjej och ha 2-3 ungar var. Är det fel att ha drömmar för sina barn? Sen om de hoppar av skolan i 8:e klass, är arbetslösa och är bögar utan barn kanske- det ändrar inte min kärlek till dem heller, men jag önskar ju de väljer min tankebana ist :)
    Jag har med drömmar för mina barn,men dom bestämmer själv exakt vilken väg dom vill gå.Min dröm är att dom ska få vara friska & lyckliga!Det är det enda som spelar roll
  • Soul

Jag skulle vilja svara att det inte spelar någon som helst roll ... men tyvärr skulle det inte vara helt sant. När det gäller mina vänner bryr jag mig inte och jag har ingen åsikt direkt åsikt alls om homosexuella. Jag lägger mig inte i vem man älskar, men när det kommer till mina egna barn skulle jag känna en viss oro. Självklart skulle jag älska dem lika mycket, men det är ju just det faktum att jag vill att de ska bli så lyckliga som möjligt som gör att oron skulle komma. Faktum är att homosexuella i dagens samhälle många gånger blir utsatta för diskriminering och det vill jag självklart att mina barn ska slippa. Jag skulle också oroa mig för om de kommer att kunna bilda familj med barn och vad deras eventuella barn skulle bli utsatta för pg av sina föräldrars läggning.

Det sagt skulle jag göra allt för att inte visa min oro, utan stötta dem hela vägen. Jag kommer alltid finnas här för mina barn och älska dem villkorslöst.

Samtidigt, kommer man inte alltid oroa sig för sina barn? Oavsett ...

• miss nöjd

Ja. där ser du. Du tror inte barnen får det iaf lättare om de inte är homo? Det måste vara superjobbigt att som barn inse att man är homo- sen att behöva berätta det för folk. Sen ska de leva med samhällets fördommar och ha svårt att få barn om de vill ha det. Skulle du alltså inte tycka att det kändes liiite jobbigt att få höra detta från ditt barn? Att ditt barn kommer få det snäppet jobbigare som en avvikande individ?

WhiteAngels skrev 2009-01-15 15:13:48 följande:
    miss nöjd skrev 2009-01-15 14:16:45 följande:
    Jag har med drömmar för mina barn,men dom bestämmer själv exakt vilken väg dom vill gå.Min dröm är att dom ska få vara friska & lyckliga!Det är det enda som spelar roll
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?