• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • susannemalmö

Ja. Vad har det med frågan om biologiska barnbarn att göra? Skulle du bry dig om ditt barnbarn var biologiskt eller inte?

Och är du medveten om att det är fullt möjligt för homosexuella att få barn och att det därmed inte finns någon anledning för dig att ora dig för det när det gäller hurvida dina eventuella barn blir homo.

LittleMee skrev 2009-01-10 22:30:23 följande:
    susannemalmö skrev 2009-01-10 22:27:16 följande:
    Har du biologiska barn?
  • LittleMee

Det som kan få mig att höja på ögonbrynet är alla dessa "jag är så bra" väljer att feltolka alla inlägg för att vrida till det till nåt negativt, som ex när någon blir besviken för att man nu inte kan få ex biologiska barnbarn.

Gå in på Svårt att få barn forumet och be alla sluta vara besvikna eller ledsna om att inte få egna barn för det är ju "bara" att adoptera. Det är ju inte tillåtet att bli ledsen eller besviken om nåt inte går enligt "normen".

Framförallt vill jag fråga er varför har ni biologiska barn när många barn i världen behöver föräldrar? om ni inte var fertila hade ni då blivit ledsna?

Varför är det tillåtet för vissa men inte för andra?

det är bara brist på respekt och framförallt empati att sitta och döma och nedvärdera hur andra känner. Pinsamt!

• LittleMee

susannemalmö skrev 2009-01-10 22:36:46 följande:

Ja. Vad har det med frågan om biologiska barnbarn att göra? Skulle du bry dig om ditt barnbarn var biologiskt eller inte?Och är du medveten om att det är fullt möjligt för homosexuella att få barn och att det därmed inte finns någon anledning för dig att ora dig för det när det gäller hurvida dina eventuella barn blir homo.
    Läs ordagrannt det jag skrev i inlägg 338 ist för att kasta ur dig osanningar eller nåt som du själv vill läsa som inte står.

Inlägg 342 är även riktat till dig.
  • susannemalmö

LittleMee skrev 2009-01-10 22:22:43 följande:

Lite besviken skulle jag bli av den anledningen att jag gärna vill ha barnbarn.
    Det är den här meningen jag inte förstår. Att vara homosexuell är inget hinder för att få barn, vad exakt är det du skulle bli besviken över?
  • Dino78

Nej, inte för mig. Men för min sambo spelar det någon roll av någon outgrundlig anledning.

DIF i själ och hjärta
  • LittleMee

susannemalmö skrev 2009-01-10 22:44:37 följande:

LittleMee skrev 2009-01-10 22:22:43 följande:
    Det är den här meningen jag inte förstår. Att vara homosexuell är inget hinder för att få barn, vad exakt är det du skulle bli besviken över?
    Du kanske bara tar in en mening i taget men när jag läser ett inlägg så tar jag in hela förklaringen. Det finns väl en fortsättning på det inlägget du citerade?

Kanske bara är dålig på att förklara....

Jag har själv haft jätte svårt att få barn. Att det finns människor som ens kan uttala sig om att man inte får vara besviken/arg, uttrycka sina känslor överhuvudet gör mig bara arg. För det är ju "bara" att adoptera.
  • Quintus Zebra
    Svar på #343
    LittleMee skrev:

"Många av oss eftersträvar att få biologiska barn till att börja med men när den besvikelsen om att man inte kan har lagt sig och man öppnar sina ögon för alla dessa barn som inga föräldrar har tror jag lyckan blir total för alla inblandade ändå.
    "

Bra skrivet. Jag tror att väldigt många känner så. Och självklart skall man respektera människors önskan att få barnbarn!

MEN jag vill bara poängtera att det faktiskt är allt fler homosexuella som får biologiska barn. T.ex. Jonas Gardell och Mark Levingood som har varsitt biologiskt barn som dom "delar" med ett lesbiskt par. Och det är trots allt helt underbart att i alla i fall Sverige har blivit mer tollerant, vilket innebär att homosexuella par i allefall i praktiken får adoptera. Och det är ju bara att hoppas att det blir ännu enklare i framtiden...
  • susannemalmö

Var har jag sagt att man inte får vara ledsen för att man inte kan få biologiska (inte egna, det blir de ändå) barn och att det bara är att adoptera? Det är nog snarare så att du väljer att missförstå mig och lägger in betydelser i mina inlägg som inte finns där. Jag har varken dömt eller nedvärderat dig någonstans så jag väljer att förbise din kommentar om hur pinsam jag är.

Jag har ett biologiskt barn för att jag råkade bli gravid och inte fick göra abort. Jag tror inte att jag ahde blivit ledsen om jag inte var fertil eftersom jag själv har en obiologisk mamma och därmed vet att det inte är någon skillnad.
    Men det betyder som sagt inte att jag inte har full förståelse för att det kan vara en sorg att inte kunan få biologiska barn. Men jag har faktiskt svårare att förstå hur man kan bli ledsen för att man inte får biologiska barnbarn, du får gärna förklara för mig så att jag förstår.

LittleMee skrev 2009-01-10 22:38:59 följande:
    Det som kan få mig att höja på ögonbrynet är alla dessa "jag är så bra" väljer att feltolka alla inlägg för att vrida till det till nåt negativt, som ex när någon blir besviken för att man nu inte kan få ex biologiska barnbarn. Gå in på Svårt att få barn forumet och be alla sluta vara besvikna eller ledsna om att inte få egna barn för det är ju "bara" att adoptera. Det är ju inte tillåtet att bli ledsen eller besviken om nåt inte går enligt "normen". Framförallt vill jag fråga er varför har ni biologiska barn när många barn i världen behöver föräldrar? om ni inte var fertila hade ni då blivit ledsna? Varför är det tillåtet för vissa men inte för andra?det är bara brist på respekt och framförallt empati att sitta och döma och nedvärdera hur andra känner. Pinsamt!
  • Sarah84

Om jag får välja så ser ja väl kanske att dottern skaffar kille, blir ju lite lättare med barn om man vill ha de.
    Men det är hon som ska va lycklig & de accepterar man ju som förälder =)

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?