• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • WhiteAngels

miss nöjd skrev 2009-01-15 15:42:52 följande:

Ja. där ser du. Du tror inte barnen får det iaf lättare om de inte är homo? Det måste vara superjobbigt att som barn inse att man är homo- sen att behöva berätta det för folk. Sen ska de leva med samhällets fördommar och ha svårt att få barn om de vill ha det. Skulle du alltså inte tycka att det kändes liiite jobbigt att få höra detta från ditt barn? Att ditt barn kommer få det snäppet jobbigare som en avvikande individ?
    Nej för vi pratar öppet om sådant så nej det tror jag inte ett dyft på.jag tror det beror på hur fördomsfull man är.
  • CarlHerman

Homo elle hetero spelar ingen roll men jag skulle inte vilja att han tände på barn eller djur. Visste inte hur jag skulle rösta då.

• Esmiso

ja mycket skrev jag eftersom jag skulle må oerhört dåligt om mina barn blev pedofiler! Övriga sexuella läggningar som inte skadar någon är mig helt egalt om de är!

• snöstjärna71

WhiteAngels skrev 2009-01-15 15:56:38 följande:

miss nöjd skrev 2009-01-15 15:42:52 följande:
    Nej för vi pratar öppet om sådant så nej det tror jag inte ett dyft på.jag tror det beror på hur fördomsfull man är.
    Men det handlar ju inte bara om hur DU hanterar deras eventuella homosexualitet. Det handlar om vad de möter när de kommer utanför hemmet. Det FINNS fördomar och diskriminering mot homosexuella idag. Det ÄR svårt för bögar att få barn. Även om mycket har blivit bättre är normen fortfarande heterosexualitet och de homosexuella jag känner har många gånger råkat ut för svårigheter, små som stora, som de garanterat inte råkat ut för om de varit hetero.
  • JuliaåRonjasmammis

snöstjärna71 skrev 2009-01-15 16:40:46 följande:

WhiteAngels skrev 2009-01-15 15:56:38 följande:
    Men det handlar ju inte bara om hur DU hanterar deras eventuella homosexualitet. Det handlar om vad de möter när de kommer utanför hemmet. Det FINNS fördomar och diskriminering mot homosexuella idag. Det ÄR svårt för bögar att få barn. Även om mycket har blivit bättre är normen fortfarande heterosexualitet och de homosexuella jag känner har många gånger råkat ut för svårigheter, små som stora, som de garanterat inte råkat ut för om de varit hetero.
    Just därför är det väl desto viktigare att vi som är vuxna _idag_, tyglar eventuella fördomar och istället lär våra barn att det är ok att vara Hetero/homo/bi/trans, så att våra barn när _de_ är vuxna kan leva i ett mindre fördomsfullt samhälle!
  • WhiteAngels
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-01-15 17:59:42 följande:
    Just därför är det väl desto viktigare att vi som är vuxna _idag_, tyglar eventuella fördomar och istället lär våra barn att det är ok att vara Hetero/homo/bi/trans, så att våra barn när _de_ är vuxna kan leva i ett mindre fördomsfullt samhälle!Precis vad jag försöker och därför svarade jag att det spelar absolut ingen roll för min del.
  • Bevabus

Om man uteslutar sånt som tex. att tända på barn och djur så har jag inga som helst problem om mitt barn blev homosexuell.
    Och numera så får ju homosexuella adoptera så barnbarns-dilemmat finns inte ens!

• Soul
    Bevabus skrev 2009-01-15 20:44:47 följande:
    Och numera så får ju homosexuella adoptera så barnbarns-dilemmat finns inte ens!
    De får adoptera enligt svensk lagstiftning, men i dagsläget finns det inget givarland som går med på att låta homosexuella adoptera. Något som förhoppningsvis ändrar sig i framtiden, men är mkt osäkert om och i så fall när. Tyvärr är det stora delar av världen som inte delar Sveriges syn på homosexuella och deras rättigheter.
  • Bevabus

Aa jo så är det ju tyvärr, men det går framåt. Den dagen jag ska bli mormor så får förhoppningsvis hela världens alla homosexuella adoptera från vilket land de än vill

Soul skrev 2009-01-15 22:21:58 följande:
    Bevabus skrev 2009-01-15 20:44:47 följande:
    De får adoptera enligt svensk lagstiftning, men i dagsläget finns det inget givarland som går med på att låta homosexuella adoptera. Något som förhoppningsvis ändrar sig i framtiden, men är mkt osäkert om och i så fall när. Tyvärr är det stora delar av världen som inte delar Sveriges syn på homosexuella och deras rättigheter.
  • festia

Ja, lite. Men inte för att jag själv har emot homo- eller bisexuella, men många andra har. Jag skulle vara rädd för hatbrott och diskriminering gentemot dem. Annars skulle jag inte ha några problem med det.

Har inga barn btw. Men menar mina framtida barn

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?