Inlägg från: Soul |Visa alla inlägg
  • Soul

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Jag skulle vilja svara att det inte spelar någon som helst roll ... men tyvärr skulle det inte vara helt sant. När det gäller mina vänner bryr jag mig inte och jag har ingen åsikt direkt åsikt alls om homosexuella. Jag lägger mig inte i vem man älskar, men när det kommer till mina egna barn skulle jag känna en viss oro. Självklart skulle jag älska dem lika mycket, men det är ju just det faktum att jag vill att de ska bli så lyckliga som möjligt som gör att oron skulle komma. Faktum är att homosexuella i dagens samhälle många gånger blir utsatta för diskriminering och det vill jag självklart att mina barn ska slippa. Jag skulle också oroa mig för om de kommer att kunna bilda familj med barn och vad deras eventuella barn skulle bli utsatta för pg av sina föräldrars läggning.

Det sagt skulle jag göra allt för att inte visa min oro, utan stötta dem hela vägen. Jag kommer alltid finnas här för mina barn och älska dem villkorslöst.

Samtidigt, kommer man inte alltid oroa sig för sina barn? Oavsett ...

• Soul
    Bevabus skrev 2009-01-15 20:44:47 följande:
    Och numera så får ju homosexuella adoptera så barnbarns-dilemmat finns inte ens!
    De får adoptera enligt svensk lagstiftning, men i dagsläget finns det inget givarland som går med på att låta homosexuella adoptera. Något som förhoppningsvis ändrar sig i framtiden, men är mkt osäkert om och i så fall när. Tyvärr är det stora delar av världen som inte delar Sveriges syn på homosexuella och deras rättigheter.
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?