• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • so much better

jag skulle tyckt det var stencoolt om mina framtida barn var homo..hade inte haft något som helst emot det utan skulle peppat dom hela vägen!

• SötFlöt

Att tända på djur, barn osv är ingen läggning det är en psykisk störning. Homosexualitet har funnits hur länge som helst och om jag inte minns fel var det väl t o m accepterat och vanligt för väldigt länge sen.

♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kya

för min del spelar det ingen roll vem Filip väljer att hoppa i säng med. det har med hans privatliv att göra, på samma sätt som han inte ska bry sig om vad hans föräldrar gör i sovrummet...

men nog skulle jag sörja bristen på barnbarn, även om jag skulle respektera hans läggning.

• Kya
    Svar på #433
    oj, jag måste klargöra... homosexualitet är ju inte bara vem man har sex med, såklart. sorry om jag var otydlig.
  • Manchester

Olw skrev 2009-02-03 18:20:22 följande:

Inget svar passade in på mig riktigt. Jag hade blivit väldigt besviken och ledsen om det visade sig att mina barn var homosexuella. MEN jag hade inte visat min besvikelse för dem. Min kärlek till mina barn hade varit lika stark.
    [/citat]

so much better skrev 2009-02-03 18:22:35 följande:
    [citat]
    jag skulle tyckt det var stencoolt om mina framtida barn var homo..hade inte haft något som helst emot det utan skulle peppat dom hela vägen!
    Jag förstår inte riktigt dessa inställningar. Vadå besviken? Är barnens kärleksliv något som ska göra _dig_ glad och lycklig? Fattar inte vad det finns att vara besviken på. Själv skulle jag bli besviken om mina barn blev tjuvar eller betedde sig illa mot andra människor. Då skulle jag känna att jag misslyckats i att uppfostra dem och det skulle göra mig mycket besviken. Men att bli besviken på att de blir homosexuella? Det är väl ungefär som att bli besviken på att de blir vänsterhänta. Ganska betydelselösa saker som dessutom ingen kan påverka. Och precis samma sak att tycka att det vore cool. Vad är så coolt med något som bara är? Det är ju inte så att barnet gjort någon stor prestation genom att ha en bestämd läggning.

Vilken läggning mina barn än visar sig ha så hoppas jag verkligen att både jag själv, min man och omgivningen i övrigt bara kan se den som något naturligt, något givet, helt i klass med om de blir korta/långa, har mörkt/ljust hår eller är mest morgon- eller kvällspigga.

Framför allt när det gäller min son kan jag ha en liten förhoppning om att han ska visa sig vara heterosexuell, men bara för att jag är rädd att han som bög skulle löpa ökad risk att drabbas av fördomar eller, i värsta fall, våld. Dessutom är det få bögar som får barn, hur gärna de än vill, och jag önskar inte att min son ska bli ofrivilligt barnlös. Om samhället hinner förändras tills han blir stor så att bögar får ett lika bra bemötande som straighta killar och om det bli lättare för homosexuella att adoptera eller använda surrogatmamma så bryr jag mig inte om läggningen ett dugg. För min dotters del så är jag mindre orolig. Jag tycker att det verkar lättare att vara lesbisk än bög och det är ju garanterat lättare för ett lesbiskt par att skaffa barn.
  • Chloe

Nej,könet på den mitt barn blir kär i och/eller har sex med spelar mig ingen roll. Jag tror att jag kan ge mitt barn verktyg att hantera en heteronormativ, och ibland fördomsfull, omvärld.

• Olw

Jag kan inte själv sätta fingret exakt på varför jag skulle bli besviken.

Vad mina barn gör i sängkammaren när de är vuxna har jag inte med att göra. Men jag ser inte bara homosexualitet som sex i sovrummet......

Jag vill ha en svärson och en svärdotter och massor av barnbarn.
    vill antagligen ha det "normala". Är inte så van vid homosexualitet kanske...
    Vet inte riktigt men jag skulle iallafall bli besviken,men försökt att inte visa det.

Manchester skrev 2009-02-04 04:05:56 följande:
    Olw skrev 2009-02-03 18:20:22 följande:
    Jag förstår inte riktigt dessa inställningar. Vadå besviken? Är barnens kärleksliv något som ska göra _dig_ glad och lycklig? Fattar inte vad det finns att vara besviken på. Själv skulle jag bli besviken om mina barn blev tjuvar eller betedde sig illa mot andra människor. Då skulle jag känna att jag misslyckats i att uppfostra dem och det skulle göra mig mycket besviken. Men att bli besviken på att de blir homosexuella? Det är väl ungefär som att bli besviken på att de blir vänsterhänta. Ganska betydelselösa saker som dessutom ingen kan påverka. Och precis samma sak att tycka att det vore cool. Vad är så coolt med något som bara är? Det är ju inte så att barnet gjort någon stor prestation genom att ha en bestämd läggning.Vilken läggning mina barn än visar sig ha så hoppas jag verkligen att både jag själv, min man och omgivningen i övrigt bara kan se den som något naturligt, något givet, helt i klass med om de blir korta/långa, har mörkt/ljust hår eller är mest morgon- eller kvällspigga.Framför allt när det gäller min son kan jag ha en liten förhoppning om att han ska visa sig vara heterosexuell, men bara för att jag är rädd att han som bög skulle löpa ökad risk att drabbas av fördomar eller, i värsta fall, våld. Dessutom är det få bögar som får barn, hur gärna de än vill, och jag önskar inte att min son ska bli ofrivilligt barnlös. Om samhället hinner förändras tills han blir stor så att bögar får ett lika bra bemötande som straighta killar och om det bli lättare för homosexuella att adoptera eller använda surrogatmamma så bryr jag mig inte om läggningen ett dugg. För min dotters del så är jag mindre orolig. Jag tycker att det verkar lättare att vara lesbisk än bög och det är ju garanterat lättare för ett lesbiskt par att skaffa barn.
  • lyckligmamma

spelar ingen roll. Inget fel med att vara homo

• neastrollmor

Nej. Deras lycka är min lycka och jag kommer stötta mina barn genom allt som kan komma deras väg.

• Anonym (Både ja och nej)

Jag hade inte brytt mig om min dotter blev lesbisk när hon är äldre men vill inte att min son ska bli bög. 

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?