Inlägg från: miss nöjd |Visa alla inlägg
  • miss nöjd

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

ja- lite. Jag vill ju såklart helst att mina söner blir kära in var sin tjej och att de kan få barn osv.
    Och om de/ngn av dem skulle vara bög så visst. Det skulle vara jobbigt att höra men jag skulle ju älska sonen lika mkt för det. Men jag skulle känna det jobbigt att dels att sonen får det jobbigare i samhället, att sonen inte kan skaffa biobarn med sin älskade.

• miss nöjd

Men tänk så här då- Spelar det ngn roll att ditt barn flyttar till andra sidan världen och bosätter sig? Ja. Klart som fanken det spelar roll det med. Men jag säger inte nej till det och älskar sonen lika mkt iaf.
    Min bild av att sönerna förhoppningsvis följer en mall jag i skallen -helst bo i samma stad (i stockholm) skaffa sig bra utbildningar och jobb. De ska vara lyckliga. Gifta med en trevlig tjej och ha 2-3 ungar var. Är det fel att ha drömmar för sina barn? Sen om de hoppar av skolan i 8:e klass, är arbetslösa och är bögar utan barn kanske- det ändrar inte min kärlek till dem heller, men jag önskar ju de väljer min tankebana ist :)

WhiteAngels skrev 2009-01-15 12:46:39 följande:
    Det spelar roll för er men ni älskar barnen lika mycket oavsett,då borde det ju inte spela roll??Det är inget man kan hjälpa,men tyvärr är människor så fördomsfulla än i dag.Hur man ens kan tänka i dom banorna med barnbarn osv det fattar jag inte,är det bara det livet går ut på?!
  • miss nöjd

Ja. där ser du. Du tror inte barnen får det iaf lättare om de inte är homo? Det måste vara superjobbigt att som barn inse att man är homo- sen att behöva berätta det för folk. Sen ska de leva med samhällets fördommar och ha svårt att få barn om de vill ha det. Skulle du alltså inte tycka att det kändes liiite jobbigt att få höra detta från ditt barn? Att ditt barn kommer få det snäppet jobbigare som en avvikande individ?

WhiteAngels skrev 2009-01-15 15:13:48 följande:
    miss nöjd skrev 2009-01-15 14:16:45 följande:
    Jag har med drömmar för mina barn,men dom bestämmer själv exakt vilken väg dom vill gå.Min dröm är att dom ska få vara friska & lyckliga!Det är det enda som spelar roll
  • miss nöjd

Ja, för kvinnliga svin finns det ju ingaaaaa.....
    Lady Dahmer skrev 2009-01-17 07:39:14 följande:

både ja och nej. För min del -- absolut nej. Mitt barns sexliv kunde inte intressera mig mindre. Nästan tvärtom, blir hon lebb så behöver jag inte oroa mig för manliga svin. *s* För hennes del -- jo lite, eftersom att jag vet hur mycket spott och spe homosexuella får utstå så skulle det givetvis oroa mig.  
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?