• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • kengru

Nepp, bara mina barn är lyckliga för de attraheras av vem de vill. (hårrdra det nu inte till något extremt) Jag menar att homo, bi, hetro, kvittar mig som mor, bara deras framtida partners behandlar dem väl. SEn kan man ju hoppas att samhället vänjer sig vid människor som inte är hetro innan det är dags för mina barn att förälska sig o "date".

• sandyrosa

danitra skrev 2008-12-11 19:01:59 följande:

Eftersom majoriteten är hetrosexuella så ser jag inget fel i att man utgår från att ens barn är det också. Däremot så är jag helt öppen inför tanken på att mitt barn skulle vara homo-, bi- eller transsexuell. Men jag kommer inte utgå ifrån det.
    Obegripligt för mig varför man som förälder ska utgå ifrån någonting alls. Om barnet behandlas som heterosexuellt trots att så inte är fallet så skapas förvirring och i värsta fall förnekelse. Ganska onödigt.
  • danitra
    sandyrosa skrev 2008-12-11 19:42:34 följande:
    danitra skrev 2008-12-11 19:01:59 följande: Obegripligt för mig varför man som förälder ska utgå ifrån någonting alls. Om barnet behandlas som heterosexuellt trots att så inte är fallet så skapas förvirring och i värsta fall förnekelse. Ganska onödigt.
    Något utgår man alltid ifrån. Att han kommer leva och bli gamma t ex, eller är det också fel? Det kan ju skapa förvirring och förnekelse om han blir sjuk!
    Eller?
    Jag kommer inte på något sätt prata om alternativa sexualiteter som något fel och kommer också ta upp att det är helt OK om man vill vara kär i pojkar istället för flickor. MEn jag kommer ändå utgå ifrån att han är hetro tills motsatsen ev. framkommer.
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Chewie

Nej helt ärligt spelar det inte minsta roll. Jag vill bara att mina killar ska vara lyckliga, så oavsett om de träffar killar eller tjejer så hoppas jag bara att de vågar stå på sig om någon skulle tycka nåt.

• LindaJohansson81

nej, absolut inte.....

• Kluvenflicka

För min del spelar det EGENTLIGEN ingen roll men på ngt dumt sätt så känner jag mig "pressad" till att mina barn blir hetero eftersom jag själv är flata..För att slippa höra..Ja, men där ser du hur det blir när man växer upp i en homofamilj Och för att de ska slippa gå igenom de helvete som jag själv går igenom ibland..just för att jag är flata!

Men nej egentligen jag bryr mig inte ett dugg..så länge mina barn är lyckliga!

• Jambosana

Spelar ingen roll. Jag vill att han hittar någon som är snäll mot honom och älskar honom, nästan lika mycket osm jag gör, och blir lycklig.

• Headrush
    kengru skrev 2008-12-11 19:10:17 följande:
    Nepp, bara mina barn är lyckliga för de attraheras av vem de vill. (hårrdra det nu inte till något extremt) Jag menar att homo, bi, hetro, kvittar mig som mor, bara deras framtida partners behandlar dem väl. SEn kan man ju hoppas att samhället vänjer sig vid människor som inte är hetro innan det är dags för mina barn att förälska sig o "date".
    Väl talat! Spelar inte någon roll alls för mig heller...
    Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg.
  • danitra
    Kluvenflicka skrev 2008-12-11 19:47:39 följande:
    För min del spelar det EGENTLIGEN ingen roll men på ngt dumt sätt så känner jag mig "pressad" till att mina barn blir hetero eftersom jag själv är flata..För att slippa höra..Ja, men där ser du hur det blir när man växer upp i en homofamilj Och för att de ska slippa gå igenom de helvete som jag själv går igenom ibland..just för att jag är flata! Men nej egentligen jag bryr mig inte ett dugg..så länge mina barn är lyckliga!
    Det kan jag faktiskt förstå. Eller (om det är dina biologiska barn) få höra kommentaren: "Jo, men se där - då ÄR det väl ärftligt ändå!"
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • sandyrosa

danitra skrev 2008-12-11 19:49:12 följande:

Det kan jag faktiskt förstå. Eller (om det är dina biologiska barn) få höra kommentaren: "Jo, men se där - då ÄR det väl ärftligt ändå!"
    Vore väl fantastiskt om en genetisk koppling påvisades. Är väl vad de flesta HBT-personer önskar sig mest av allt. Skulle förhoppningsvis få tyst på religiösa mörkermän som är övertygade om att människor inte skapas på ett sådant sätt.
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?