• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • Raka Pungen

SarahA skrev 2008-12-11 21:12:28 följande:

Svar på #193lejone skrev 2008-12-11 21:09:36 följande: Svårt att förklara i ord, då det alltid låter så dumt. Men ska försöka. Jag själv anser att heterosexuell är det ultimata, det man lär sig. Och det som varit i alla tider och det är så vi fortplantar oss och det bara är så det ska vara helt enkelt. Men sen är ju inte alla likadana, vilket är ganska bra de! För hur tråkigt hade det inte sett ut då? Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön. Vilket jag tycker är 'fel' i sig.. Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet. De ser ju personen för den de är och bryr sig inte om de är en man eller kvinna. Det tycker jag är fint däremot.
    Haha, men är det så med oss heterosexuella också då? Att vi blir kära i könet, inte personen?

Jag har bara blivit kär i killar, aldrig haft mer än kompiskänslor för tjejer, men jag anser då ändå att det är personen jag blivit kär i, inte hans kuk.

Dessutom kan jag tycka det är lika upphetsande att se två tjejer ha sex som att se en kille och en tjej ha sex (på film då) - och ser det inte som en omöjlighet att ha sex med en tjej nångång om det skulle kännas rätt då (vilket dock ej hänt hittills). Vad gör det mig då? Sex och kärlek är helt skilda saker.
  • lejone

Svar på #193lejone skrev 2008-12-11 21:09:36 följande: Svårt att förklara i ord, då det alltid låter så dumt. Men ska försöka. Jag själv anser att heterosexuell är det ultimata, det man lär sig. Och det som varit i alla tider och det är så vi fortplantar oss och det bara är så det ska vara helt enkelt. Men sen är ju inte alla likadana, vilket är ganska bra de! För hur tråkigt hade det inte sett ut då? Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön. Vilket jag tycker är 'fel' i sig.. Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet. De ser ju personen för den de är och bryr sig inte om de är en man eller kvinna. Det tycker jag är fint däremot.
    Men va?!
    "Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön."
    Ja. De är homosexuella. Är du bisexuell tänder du på både killar o tjejjer.

"Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet."
    Jag hoppas verkligen att detta gäller ALLA människor. Inte fan är jag med min man föratt han har kuk!? Jag är ju med honom föratt han är han.
    Det gäller ju alla sexuella läggningar. Att man faller för personen.....

Herregud det känns som om du är jätteförvirrad i dina begrepp....
  • Marma

röstade på lite då jag så gäna vill ha bilogiska barnbarn men hugget som stucket tror jag när de väl väljer så att säga. Vad kan man göra liksom, de blir som de blir, o inte alltid som man själv vill....

• SarahA
    Svar på #200
    Lurvenpajsaren skrev 2008-12-11 21:16:20 följande:
    "Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet. De ser ju personen för den de är och bryr sig inte om de är en man eller kvinna. Det tycker jag är fint däremot." Är du sann eller? Snälla, säg att du skämtar.
    blablabla.. behöver inte vara otrevlig ;) puss
  • Zimlis

Ja, lite - men det beror på att jag skulle bli så orolig för att mitt barn kanske skulle råka ut för "otrevliga typer på stan"

Zchimla som FLs tomte - jag bjuder vad som krävs *även mutor*
  • SarahA
    Svar på #202
    lejone skrev 2008-12-11 21:17:04 följande:
    Men va?! "Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön." Ja. De är homosexuella. Är du bisexuell tänder du på både killar o tjejjer. "Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet." Jag hoppas verkligen att detta gäller ALLA människor. Inte fan är jag med min man föratt han har kuk!? Jag är ju med honom föratt han är han. Det gäller ju alla sexuella läggningar. Att man faller för personen..... Herregud det känns som om du är jätteförvirrad i dina begrepp....
    Klart du älskar din man för den han är.
    Men du tänder ju på honom för att han är just man eller?
  • Takhiza

Tänder man på ett kön?? Själv tycker jag både mannens och kvinnanskön är fult som stryk..

SarahA skrev 2008-12-11 21:18:56 följande:
    Svar på #202lejone skrev 2008-12-11 21:17:04 följande: Klart du älskar din man för den han är. Men du tänder ju på honom för att han är just man eller?
  • Lurvenpajsaren

Nej, jag är inte otrevlig. Jag undrade bara om du skämtade. För jag tyckte att det där var bland det lustigaste jag läst kring detta ämne på väldigt länge.

SarahA skrev 2008-12-11 21:17:54 följande:
    Svar på #200Lurvenpajsaren skrev 2008-12-11 21:16:20 följande:
    blablabla.. behöver inte vara otrevlig ;) puss
  • SarahA
    Svar på #207
    Takhiza skrev 2008-12-11 21:20:27 följande:
    Tänder man på ett kön?? Själv tycker jag både mannens och kvinnanskön är fult som stryk..
    men då skulle du ju lika väl kunna gå fram o stöta på en kvinna
  • SarahA
    Svar på #208
    Lurvenpajsaren skrev 2008-12-11 21:20:59 följande:
    Nej, jag är inte otrevlig. Jag undrade bara om du skämtade. För jag tyckte att det där var bland det lustigaste jag läst kring detta ämne på väldigt länge.
    Ok.
    Jag är jag!
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?