• Eisa

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Ja, spelar det nån roll, för DIG alltså?

Jag fattar inte ens hur detta kan vara en issue för folk.
    Om barnet är lyckligt och inte skadar någon så spelar det ju INGEN som helst roll, anser jag.

Min sons pappas största skräck är att vår son blir bög.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
  • SarahA
    Svar på #190
    Kluvenflicka skrev 2008-12-11 21:05:14 följande:
    SarahA.. Så är det inte längre som tur är att detta lärs ut..på fler och fler förskolor osv så lär man faktiskt barnen att det finns olika familjer..och det är vi vuxna som bestämmer vad som är rätt o fel i våra barns ögon..om vi bara är ärliga och berättar hur verkligheten ser ut så blir det inget konstigt i barnens ögon heller..
    Jag vill inte tjafsa om detta, skrev bara hur jag tycker i frågan.
    Jag tycker inte det är normalt och det står jag för.
    Dock tycker jag bisexuell är mer normalt!
  • Kluvenflicka

Till fRee spirit (kan inte citera av ngn anledning)

det är en STOR skillnad på att det behövs en mamma o pappa..det behövs som sagt ett ÄGG och SPERMIER...INGEN MAMMA O INGEN PAPPA..
    Att det sedan kommer från en kvinna o en man är skillnad..En DONATOR skulle ALDRIG kunna bara en pappa just för att han DONERAT ngt..inget varit med o skapat eller ÄR en PAPPA för ngn..

PAppa o mamma är ngt man blir inte ngt man är!

• lejone

SarahA skrev 2008-12-11 21:07:00 följande:

Svar på #190Kluvenflicka skrev 2008-12-11 21:05:14 följande: Jag vill inte tjafsa om detta, skrev bara hur jag tycker i frågan. Jag tycker inte det är normalt och det står jag för. Dock tycker jag bisexuell är mer normalt!
    Nu blir jag nyfiken. Hur kan bisexualitet vara mer "Normalt" ?
  • Kluvenflicka

SarahA...vill inte heller tjafsa ville bara berätta att så tkr jag..alla får klart tycka som de vill..

• SarahA
    Svar på #193
    lejone skrev 2008-12-11 21:09:36 följande:
    SarahA skrev 2008-12-11 21:07:00 följande:
    Nu blir jag nyfiken. Hur kan bisexualitet vara mer "Normalt" ?
    Svårt att förklara i ord, då det alltid låter så dumt.
    Men ska försöka.

Jag själv anser att heterosexuell är det ultimata, det man lär sig.
    Och det som varit i alla tider och det är så vi fortplantar oss och det bara är så det ska vara helt enkelt.

Men sen är ju inte alla likadana, vilket är ganska bra de!
    För hur tråkigt hade det inte sett ut då?

Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön.
    Vilket jag tycker är 'fel' i sig..

Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet.
    De ser ju personen för den de är och bryr sig inte om de är en man eller kvinna. Det tycker jag är fint däremot.
  • SarahA
    Svar på #195
    lejone skrev 2008-12-11 21:10:33 följande:
    Är det här en generationsfråga?
    generationsfråga - hur menar du då?
  • Yggdrasil

I princip spelar det väl ingen roll för mig - bara de är lyckliga.

Men jag kan nog tänka mig att jag skulle oroa mig mer om min son visade sig vara homosexuell än om min dotter vore det. Jag kanske har fördomar men jag har fått för mig att bögar, särskilt unga, har ett rätt hårt klimat att leva i, båda pga av gaykulturen och svensson-fördomar. Och om han vill bli pappa blir det svårare än för en lesbisk tjej.

Men det är ju bara att man oroar sig och hoppas de inte får det jobbigt. Inte skulle jag bli besviken för deras sexuella läggning - läggningen HAR de ju, knappast något man kan påverka vilket fall.

• Felicia6

För mig spelar det ingen roll alls om han blir homosexuell eller inte.
    Däremot så tänker jag lite enligt "normen".. Kommer säkert fråga han om han hittat nån tjej han är kär i osv. Kommer nog inte fråga om han hittat nån kille eller tjej han blir kär i.

Men jag har vänner som är homosexuella. vissa av dom har skaffat barn via insemination oxå så jag kommer ändå lära mitt barn att det finns olika sorters familjer

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Lurvenpajsaren

"Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet.
    De ser ju personen för den de är och bryr sig inte om de är en man eller kvinna. Det tycker jag är fint däremot."

Är du sann eller? Snälla, säg att du skämtar.

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?