Inlägg från: Kluvenflicka |Visa alla inlägg
  • Kluvenflicka

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

För min del spelar det EGENTLIGEN ingen roll men på ngt dumt sätt så känner jag mig "pressad" till att mina barn blir hetero eftersom jag själv är flata..För att slippa höra..Ja, men där ser du hur det blir när man växer upp i en homofamilj Och för att de ska slippa gå igenom de helvete som jag själv går igenom ibland..just för att jag är flata!

Men nej egentligen jag bryr mig inte ett dugg..så länge mina barn är lyckliga!

• Kluvenflicka

Lite skrämmande är det dock att se att så många är emot det..men man märker ju tydligt var barnen får sina fördomar ifrån så att säga..

• Kluvenflicka

ett barn får lära sig att det finns en mamma och en pappa bara för att du tycker så..inte av sig själv..börja med att lära barn det rätta..dvs att det finns olika familjer osv..DEssutom behövs det inte en PAPPA för att få barn..men spermier och det är en stor skillnad..

• Kluvenflicka

Svar till freee spirit;

FEL, det behövs inte en mamma och en pappa..det behövs ett ägg och spermier..en donator är ingen pappa osv eftersom den inte finns i barnets liv..

• Kluvenflicka

SarahA..

Så är det inte längre som tur är att detta lärs ut..på fler och fler förskolor osv så lär man faktiskt barnen att det finns olika familjer..och det är vi vuxna som bestämmer vad som är rätt o fel i våra barns ögon..om vi bara är ärliga och berättar hur verkligheten ser ut så blir det inget konstigt i barnens ögon heller..

• Kluvenflicka

Till fRee spirit (kan inte citera av ngn anledning)

det är en STOR skillnad på att det behövs en mamma o pappa..det behövs som sagt ett ÄGG och SPERMIER...INGEN MAMMA O INGEN PAPPA..
    Att det sedan kommer från en kvinna o en man är skillnad..En DONATOR skulle ALDRIG kunna bara en pappa just för att han DONERAT ngt..inget varit med o skapat eller ÄR en PAPPA för ngn..

PAppa o mamma är ngt man blir inte ngt man är!

• Kluvenflicka

SarahA...vill inte heller tjafsa ville bara berätta att så tkr jag..alla får klart tycka som de vill..

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?