• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Bedhead

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 20:24:22 följande:

Jättebra sida!Finns det bara "oktober 2008" ?Den här sidan kommer jag att kolla regelbundet.
    Så det är ok att förövarnas barns klasskamrater kan titta på dessa sidor och göra livet för dessa barn ännu värre än det redan var?
  • Andrea

Jag förstår faktist inte hur man kan sitta och försvara dessa sk. män?
    Jag trodde i min enfald att det var offren det var synd om.
    Har precis läst en dom om en som blivit "uthängd" på sidan. Han har spridit enorma mängder barnporr med barn i SPÄD ålder på. Barn som blivit slagna, våldtagna och förnedrade på värsta tänkbara vis. Men nej, såklart är det mest synd om mannen som blir uthängd på en internetsida. Stackars honom.

Domar är offentliga handlingar. Tack och lov för det.

• kengru

Avigast; Nej, men då får man lite skylla sig själv om man hamnar i det sitsen att barnen påverkas av vad partnern gjort, tyvärr.

• Andreas tjej
    Triskele skrev 2008-11-15 20:26:43 följande:
    Andreas tjej skrev 2008-11-15 20:23:27 följande: Så vad är alternativet? Vi kan inte strunta i problemet eller behandla dessa som annat än människor.
    Jag vet inte vad alternativet är.
    Vi kan uppenbarligen inte ha dem bland folk (pga hög återfallsrisk) men samtidigt måste samhället göra av dem någonstans.
    Vad tycker du?
  • Triskele

Louvre skrev 2008-11-15 20:27:41 följande:

Seriöst... JA, jag tycker att svinen ska äta svinen.
    Med andra ord ska oskyldiga våldtas för att din känsla för rättvisa ska stillas.
    För folk kommer att dömmas oskyldigt. Det går inte att göra ett felfritt rättssystem.
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:28:15 följande:
    Jag förstår faktist inte hur man kan sitta och försvara dessa sk. män?Jag trodde i min enfald att det var offren det var synd om.Har precis läst en dom om en som blivit "uthängd" på sidan. Han har spridit enorma mängder barnporr med barn i SPÄD ålder på. Barn som blivit slagna, våldtagna och förnedrade på värsta tänkbara vis. Men nej, såklart är det mest synd om mannen som blir uthängd på en internetsida. Stackars honom. Domar är offentliga handlingar. Tack och lov för det.
    Vem försvarar?
  • Bedhead
    kengru skrev 2008-11-15 20:28:45 följande:
    Avigast; Nej, men då får man lite skylla sig själv om man hamnar i det sitsen att barnen påverkas av vad partnern gjort, tyvärr.
    Vem ska skylla sig själv? Ska förövaren skylla sig själv att barnen straffas av sin omgivning? Jag fattar inte..
  • Lilla Prussiluskan

Avigast: va?

Klart att det är bra att man kan se dömda pedofiler och våldtäktsmän.

Fattar inte ditt resonemang!

• Andrea
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:29:54 följande:
    Vem försvarar?
    Du bla. Och övriga som inte tycker att dessa sidor ska finnas.
    Ändamålet helgar medlen. Jag är klart för att folk som begått så pass grova brott hängs ut. Rätt åt dom. Jag kunde inte bry mig mindre om en pedofil blir ihjälslagen eller får stryk.
  • Triskele
    Svar på #104
    Psykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning som påföljd för sexualbrott.
    Tills människan, bortom allt tvivel, visat sig frisk nog, att släppas ut i samhället igen utan att utgöra en fara för omgivning eller sig själv, så ska denna hållas inlåst utan permissioner och riskmoment i behandlingen.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän