• Bedhead

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Eftersom även pedofiler och våldtaäktsmän har anhöriga, till exempel barn som går i skolan, kan man aldrigt hänga ut dem på detta vis utan att det straffar tredje part.

• Bedhead

Jag får inga responser av byborna med brinnande facklor på det faktum att de dömdas anhöriga drabbas av utängningen??

• Bedhead
    kengru skrev 2008-11-15 20:19:51 följande:
    shingchiyang; och vad gör vi med majoriteten av dem som inte känner någon ånger, eller de som känner ånger men vars "lust" är kraftigare? Är det inte bättre att då veta var de bor, så att man lättare kan hålla sig o sina barn borta?
    Och därigenom straffar deras barn? Jag tänker fråga varje person som är för offentlig uthängning nu tills jag får svar.
  • Bedhead
    kengru skrev 2008-11-15 20:24:59 följande:
    Avigast; Kan bara svara för mig och hade jag haft barn med en man som blev dömd för ett sexbrott så hade jag lämnat honom, tagit barnen ifrån honom och flyttat dit där ingen känner mig, då behöver inte barnen påverkas. Jag undrar snarare vad det är för människa som stannar med sin partner efter att de gjort något så de kan hamna på en sån sida, gör inte du?
    Behöver väl inte betyda att man stannar med partnern för att man bor kvar och inte rycker ungarna från sina skolor och kamrater?
  • Bedhead

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 20:24:22 följande:

Jättebra sida!Finns det bara "oktober 2008" ?Den här sidan kommer jag att kolla regelbundet.
    Så det är ok att förövarnas barns klasskamrater kan titta på dessa sidor och göra livet för dessa barn ännu värre än det redan var?
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:28:15 följande:
    Jag förstår faktist inte hur man kan sitta och försvara dessa sk. män?Jag trodde i min enfald att det var offren det var synd om.Har precis läst en dom om en som blivit "uthängd" på sidan. Han har spridit enorma mängder barnporr med barn i SPÄD ålder på. Barn som blivit slagna, våldtagna och förnedrade på värsta tänkbara vis. Men nej, såklart är det mest synd om mannen som blir uthängd på en internetsida. Stackars honom. Domar är offentliga handlingar. Tack och lov för det.
    Vem försvarar?
  • Bedhead
    kengru skrev 2008-11-15 20:28:45 följande:
    Avigast; Nej, men då får man lite skylla sig själv om man hamnar i det sitsen att barnen påverkas av vad partnern gjort, tyvärr.
    Vem ska skylla sig själv? Ska förövaren skylla sig själv att barnen straffas av sin omgivning? Jag fattar inte..
  • Bedhead

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 20:31:02 följande:

Avigast: va?Klart att det är bra att man kan se dömda pedofiler och våldtäktsmän.Fattar inte ditt resonemang!
    Om det finns en sida på internet kan du ge dig fan på att barn och ungdomar hittar den. Det innebär att om förövaren har barn kommer dennes klasskamrater att få reda på vad pappan gjort ach garanterat göra livet till ett helvete för förövarens barn. Jag tycker inte det är ok att anhöriga straffas för vad förövaren gjort.
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:32:39 följande:
    Du bla. Och övriga som inte tycker att dessa sidor ska finnas.Ändamålet helgar medlen. Jag är klart för att folk som begått så pass grova brott hängs ut. Rätt åt dom. Jag kunde inte bry mig mindre om en pedofil blir ihjälslagen eller får stryk.
    Jag börjar tvivla på att du är läskunnig. Visa mig ett ställe där jag förvarat förövare.
  • Bedhead

Någon som har lite tjära och fjädrar att låna ut? Eller varför inte bara brännmärka hela förövarens familj med ett X i pannan? Sorry alla, jag tycker ni är primitiva och blodtörstiga.
    En förövare kan alltid överrumpla ett offer, spelar ingen roll om ni sitter med era ungar och leker memory med pedofilbilder hela kvällarna. Förövaren har nämligen överaskningsmomentet på sin sida.

• Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:39:01 följande:
    Oki, du kanske inte bokstavligen har förvarat förövare. Men hela attityden att det ska vårdas och lallas och förlåtas tror jag inte på. Inte ett dugg. Vissa brott är oförlåtliga. Att vålda spädbarn och sprida filmer på det anser jag vara ett sådant brott.
    Ok. Nu VET jag att du inte är läskunnig. Var har jag skrivit att det ska vårdas och lallas?
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:44:15 följande:
    Och jag tycker att du är naiv.
    Jag tycker det är naivare att tro att man kan skydda sina barn genom att hängas ut pedofiler på nätet. Varför inte erkänna att det handlar om en högteknologisk skampåle?
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:45:07 följande:
    Men vad är det du skriver då?Hur tycker du man ska behandla pedofiler?
    Roligt att du frågar vad jag skriver. Vore ju enklare att bara läsa, tycker man. Jag har ingenstans skrivit något om hur jag tycker att man ska behandla pedofiler. Jag har bara skrivit att jag inte tycker det ok att deras barn straffas genom att klasskamraterna kan se deras pappor på nätet.
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:53:59 följande:
    Ok, vad ska du göra med vetskapen om pedofilgrannen?
  • Bedhead
    Airlee skrev 2008-11-15 20:50:22 följande:
    Jag har själv varit utsatt men önskar INGEN det jag varit med om. Inte som hämnd, inte som straff. Och jag hoppas verkligen att inga oskyldiga, speciellt barn, får uppleva obehagligheter på grund av att någon anhörig hängs ut på en sån här sida.
    Du är klok så man baxnar.
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:57:40 följande:
    Varför är det tyvärr? Är man straffmyndig är är man. Det är just den här mentaliteten jag spyr på. Det är så synd om förövaren.Men OFFRET DÅ?Jag har skrivit det förrut, men får väl skriva det igen.Jag tycker inte heller det är rätt att anhöriga blir trakasserade, men tror ni verkligen att risken är speciellt stor? Vore intressant om ni kunde svara på inlägg 118.
    Offret blir inte mindre våltaget för att förövaren hängs ut. Snarare ska det väl skydda andra från att bli offer. Och som jag skrivit ovan tror jag inte det blir så, utan att det bara är en modern skampåle. Och jag vill inte att någon sorts skampåle ska ingå i vårt rättssystem.
  • Bedhead

Jag sammanfattar lite:
    ARGUMENT FÖR:
    1) De ska hängas ut.

ARGUMENT EMOT:
    1) Argumentet för är primitivt och ålderdomligt. Skampåle är avskaffat av en anledning.
    2) Gärningsman och offer är ofta närstående, vilket gör att även offren hängs ut.
    3) Gärningsmannen kan ha barn, vilka kommer att lida av att deras pappa hängs ut, således straffas oskyldiga
    4) De kan vara oskyldigt dömda.

Har jag missat nåt?

• Bedhead
    Zamorak skrev 2008-11-22 20:13:38 följande:
    Så du kan tex kolla vem som är dömd som bor nära dig eller jobbar på ditt barns skola/dagis
    Som det här? Inga dömda sexualbrottslingar jobbar på dagis, de får lämna uttdrag. Vad gäller om någon bor i närheten; en gärningsman har alltid överaskningsmomentet på sin sida, därför är det svårt att skydda sig och sina barn även om ni memorerar ansikten hela kvällarna. Men visst, du kan ju alltid flytta.
  • Bedhead
    Zamorak skrev 2008-11-22 20:26:27 följande:
    Svar på #762Och vad ska du som granne göra mad informationen om att din granne blivit dömd för sexbrott? Jag har allt o göra me de, inte fan ska han vara kvar brevid mina barn då.
    Vad ska du göra då?
  • Bedhead
    Zamorak skrev 2008-11-22 20:28:48 följande:
    Kan man inte skriva på ett familj forum
    Så då utgår jag från att det rör sig om något olagligt. Akta dig, nästa person vid offentlighetens skampåle kan vara du.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän