• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Louvre
    Lille Mammsen skrev 2008-11-15 20:20:30 följande:
    Om dom nu åker fast o blir dömda så tycker jag dom ej ska få SKYDD....släng in dom på vanliga anstalter.....då får dom garanterat få sona för sitt/sina brott!!
    Hehe... ja, då får dom veta hur det känns att LIDA!!
  • Triskele
    Lille Mammsen skrev 2008-11-15 20:20:30 följande:
    Om dom nu åker fast o blir dömda så tycker jag dom ej ska få SKYDD....släng in dom på vanliga anstalter.....då får dom garanterat få sona för sitt/sina brott!!
    Och hur blir det bättre för att dessa utsätts för övergrepp själva?
  • Andreas tjej
    Triskele skrev 2008-11-15 20:17:55 följande:
    Svar på #80Straff är inte påföljden som behövs. Vård och att få förövare att ångra det dom gjort hjälper. Annars skapar man ju bara mer vrede som kan drabba fler. Annars har vi bara tickande bomber i fängelset...
    Samtidigt är jag tveksam till att sexförbrytare går att vårda med ett bra resultat. Jag tror att vissa kategorier av brott är något man inte kan "ta sig ur".
  • Triskele
    Svar på #91
    Louvre skrev 2008-11-15 20:22:27 följande:
    Hehe... ja, då får dom veta hur det känns att LIDA!!
    Seriöst?
    Sitter du och förespråkar övergrepp?
  • Lilla Prussiluskan

Jättebra sida!

Finns det bara "oktober 2008" ?

Den här sidan kommer jag att kolla regelbundet.

• kengru

Avigast; Kan bara svara för mig och hade jag haft barn med en man som blev dömd för ett sexbrott så hade jag lämnat honom, tagit barnen ifrån honom och flyttat dit där ingen känner mig, då behöver inte barnen påverkas. Jag undrar snarare vad det är för människa som stannar med sin partner efter att de gjort något så de kan hamna på en sån sida, gör inte du?

• Triskele

Andreas tjej skrev 2008-11-15 20:23:27 följande:

Samtidigt är jag tveksam till att sexförbrytare går att vårda med ett bra resultat. Jag tror att vissa kategorier av brott är något man inte kan "ta sig ur".
    Så vad är alternativet?
    Vi kan inte strunta i problemet eller behandla dessa som annat än människor.
  • Bedhead
    kengru skrev 2008-11-15 20:24:59 följande:
    Avigast; Kan bara svara för mig och hade jag haft barn med en man som blev dömd för ett sexbrott så hade jag lämnat honom, tagit barnen ifrån honom och flyttat dit där ingen känner mig, då behöver inte barnen påverkas. Jag undrar snarare vad det är för människa som stannar med sin partner efter att de gjort något så de kan hamna på en sån sida, gör inte du?
    Behöver väl inte betyda att man stannar med partnern för att man bor kvar och inte rycker ungarna från sina skolor och kamrater?
  • Louvre

Seriöst... JA, jag tycker att svinen ska äta svinen.

Triskele skrev 2008-11-15 20:23:58 följande:
    Svar på #91Louvre skrev 2008-11-15 20:22:27 följande:
    Seriöst?Sitter du och förespråkar övergrepp?
  • kengru

chingshihyang; helst skulle jag se att de låstes in på livstid.

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän