• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • kengru

Avigast, den förälder till barnet/barnen som inte väljer att flytta efter något sådant, om det påverkar deras barn bör de flytta, inte svårare än så, man gör väl allt för sina barn.
    Det är inte som att jag säger att de ska flytta till en annan världsdel...

• Bedhead

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 20:31:02 följande:

Avigast: va?Klart att det är bra att man kan se dömda pedofiler och våldtäktsmän.Fattar inte ditt resonemang!
    Om det finns en sida på internet kan du ge dig fan på att barn och ungdomar hittar den. Det innebär att om förövaren har barn kommer dennes klasskamrater att få reda på vad pappan gjort ach garanterat göra livet till ett helvete för förövarens barn. Jag tycker inte det är ok att anhöriga straffas för vad förövaren gjort.
  • kengru

Jag skiter i om de som utsatt människor för övergrepp själva blir utsatta...

• Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:32:39 följande:
    Du bla. Och övriga som inte tycker att dessa sidor ska finnas.Ändamålet helgar medlen. Jag är klart för att folk som begått så pass grova brott hängs ut. Rätt åt dom. Jag kunde inte bry mig mindre om en pedofil blir ihjälslagen eller får stryk.
    Jag börjar tvivla på att du är läskunnig. Visa mig ett ställe där jag förvarat förövare.
  • BimBim o Knorrans Mamma
    Kajsan skrev 2008-11-15 01:32:29 följande:
    Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?Får man länka? Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?
    Helt jävla rätt enligt mig!
    Visst kan det vara så att peddots ev barn kanske utsätts för mobbning osv. Men det är ju som att välja mellan pest eller kolera.
    Antingen blir nåt enstaka barn mobbat eller så våldtas/mördas flera barn pga det äckliga peddot.
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 20:34:12 följande:
    Svar på #109Du skiter med andra ord i om folk utsätts för övergrepp.
    Om en dömd pedofil utsätts för övergrepp, så ja.
    Om en dömd pedofils anhöriga utsätts för övergrepp så nej.
    Givetvis är det fel att anhöriga ska bespottas för det. Men risken är väl inte så stor, tror du?
    Ungefär lika stor som att en oskyldig blir dömd kanske?
  • Lilla Prussiluskan

Men nu lever vi i ett IT samhälle där ganska lite är hemligt (tur det).

Om dessa barn råkar illa ut är det olyckligt, naturligtvis men det ska ju vägas mot att andra föräldrar kan hålla koll så att deras barn inte råkar ut för dessa pervon.

Vem vill du skydda? Pedofilernas barn eller att det blir fler offer?

Tycker du att domar ska vara sekretessbelagda?

Om en läkare är prickad för felbehandling skulle inte du vilja veta detta innan du eller dina barn ska till läkaren?
    Om förskolläraren på dina barns dagis är pedofil vill inte du veta det?

Jag fattar inte varför det ska vara så hemligt?

• Louvre

Nej, med Inga Ord menar jag att oskyldiga ska våldtas.

Inget system är perfekt.

Triskele skrev 2008-11-15 20:29:24 följande:
    Louvre skrev 2008-11-15 20:27:41 följande:
    Med andra ord ska oskyldiga våldtas för att din känsla för rättvisa ska stillas.För folk kommer att dömmas oskyldigt. Det går inte att göra ett felfritt rättssystem.
  • Andrea
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:35:53 följande:
    Jag börjar tvivla på att du är läskunnig. Visa mig ett ställe där jag förvarat förövare.
    Oki, du kanske inte bokstavligen har förvarat förövare. Men hela attityden att det ska vårdas och lallas och förlåtas tror jag inte på. Inte ett dugg.
    Vissa brott är oförlåtliga. Att vålda spädbarn och sprida filmer på det anser jag vara ett sådant brott.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän