• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • MiniLou

jag hittade två personer från den lilla delen jag är ifrån...

Det var skrämmande o ena var det bild på o den vet jag vem han är o bara en liten skit ju

Att det går så fel för folk!

• kengru

Andreas tjej; Jag vet inte vad andra anser, men jag tycker att har man våldtagit någon, förgripit sig på ett barn eller andra liknande brott, så räcker det inte med att vilja "ta tag i sitt liv och sona sitt brott", vissa saker borde förövaren helt enkelt tänkt på innan personen ifråga förgrep sig på en annan individ.

Sen är det otroligt tragiskt att det finns de som blir dömnda men som är oskyldiga, så jag förstår vad ni menar när ni hänvisar till dem i vissa inlägg, o jag har ingen bra lösning på hur man ska komma ifrån att de hängs ut, tyvärr, precis som jag inte har en lösning till varfö de blivit dömda från början.

• Triskele

kengru skrev 2008-11-15 20:02:02 följande:

Micke, sen staten inte "straffar" tillräckligt.
    Och på vilket sätt hjälper det med straff?
    Hur gör det brottet mindre vidrigt för offret?
  • Esthery

Jag tycker inte det är okej med sådana sidor. När man avtjänat sitt straff så måste man få en chans att börja från början. Systemet är knappast perfekt och helt säkert finns de dem där ute som är straffade och som kommer att göra om det och visst jag vill inte ha dom på min gata men jag tycker inte heller det är okej att hänga ut dem på det sättet.

• Micke
    kengru skrev 2008-11-15 20:02:02 följande:
    Micke, sen staten inte "straffar" tillräckligt.
    Du ser ingen risk i detta, att varje enskild person agerar domare och bödel?
  • Louvre

För min del gör det inget att om dessa personer hängs ut och jagas till döds av mobben... faktiskt...
    Denna typ av brott är oförlåtliga pga av de är sadistiska, det finns ingen hänsyn till att offret lider och kommer göra det under väldigt lång tid.

• kengru

Micke, Jag ser stora risker med det, men tydligen gör inte staten det.

• Bedhead

Jag får inga responser av byborna med brinnande facklor på det faktum att de dömdas anhöriga drabbas av utängningen??

• Triskele
    Svar på #76
    Så vi offer får helt enkelt ta att vi får blod på händerna när vi väljer att anmäla?
    Hur hjälper det ett offer för våldtäkt att bli delaktig i mord?
    Hur minskar lidandet efter övergreppet av vetskapen att den som förgripit sig på oss blivit brutalt mördad p.g.a. att vi inte höll tyst?
  • kengru

Det hjälper mig som mor o som människa att hålla mig borta från äcklet två hus bort som förgripit sig på någon o som nu "suttit av sitt straff" som antagligen var skrattretande lågt till att börja med.

Straffsystemet i Sverige är ett skämt anser jag, ville bara tillägga det.

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän