• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Micke
    kengru skrev 2008-11-15 20:10:14 följande:
    Micke, Jag ser stora risker med det, men tydligen gör inte staten det.
    Varför då förespråka ngt du ser risker i, istället för att försöka påverka våra politiker att skärpa de straff du anser vara fel?
  • kengru

Vem har sagt något om mord eller "gärningar", inte jag i alla fall.

• Micke
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:11:57 följande:
    Jag får inga responser av byborna med brinnande facklor på det faktum att de dömdas anhöriga drabbas av utängningen??
    Nej, de brukar inte bry sig om det argumentet.
  • Triskele
    Svar på #80
    Straff är inte påföljden som behövs. Vård och att få förövare att ångra det dom gjort hjälper.
    Annars skapar man ju bara mer vrede som kan drabba fler.
    Annars har vi bara tickande bomber i fängelset...
  • kengru

Micke; Jag försöker påverka våra politiker, gissar att du inte försökt då du ställer en sån fråga till mig. Man får inga svar, blir kopplad vidare, "nej, jag är inte ansvarig" är favoritfrasen, för att inte då nämna hur svåra de är att få tag på då de väldigt sällan är på sin "arbetsplats" eller anträffbara.

• kengru

shingchiyang; och vad gör vi med majoriteten av dem som inte känner någon ånger, eller de som känner ånger men vars "lust" är kraftigare? Är det inte bättre att då veta var de bor, så att man lättare kan hålla sig o sina barn borta?

• Lille Mammsen

Om dom nu åker fast o blir dömda så tycker jag dom ej ska få SKYDD....släng in dom på vanliga anstalter.....då får dom garanterat få sona för sitt/sina brott!!

Louvre skrev 2008-11-15 20:10:07 följande:
    För min del gör det inget att om dessa personer hängs ut och jagas till döds av mobben... faktiskt...Denna typ av brott är oförlåtliga pga av de är sadistiska, det finns ingen hänsyn till att offret lider och kommer göra det under väldigt lång tid.
  • Bedhead
    kengru skrev 2008-11-15 20:19:51 följande:
    shingchiyang; och vad gör vi med majoriteten av dem som inte känner någon ånger, eller de som känner ånger men vars "lust" är kraftigare? Är det inte bättre att då veta var de bor, så att man lättare kan hålla sig o sina barn borta?
    Och därigenom straffar deras barn? Jag tänker fråga varje person som är för offentlig uthängning nu tills jag får svar.
  • Triskele
    Svar på #86
    Nej, det är bättre att hålla dessa inlåsta tills dom är färdigbehandlade och inte utgör en fara längre.
    Tidsbegränsade straff för uppenbart psykiskt störda är inte genomtänkt.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän