• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Lille Mammsen

Yes....finns en oskriven lag där inne......

Louvre skrev 2008-11-15 20:22:27 följande:
    Hehe... ja, då får dom veta hur det känns att LIDA!!
  • janne j

Det finns ett antal så kallade pedofiler som blivit felaktigt dömda och senare blivit frikända men de har likväl fått stämpeln pedofil/sexförbrytare på sig och den är svår/omöjlig att få bort. Det blir knappast bättre av att de blir uthängda på olika hemsidor fast det skiter visst folk i likaså att offren i många fall också hängs ut i och med att det i många fall är deras föräldrar eller syskon som har förgripit sig på dem.

• Triskele

Andrea skrev 2008-11-15 20:37:11 följande:

Om en dömd pedofil utsätts för övergrepp, så ja. Om en dömd pedofils anhöriga utsätts för övergrepp så nej. Givetvis är det fel att anhöriga ska bespottas för det. Men risken är väl inte så stor, tror du? Ungefär lika stor som att en oskyldig blir dömd kanske?
    Jag anser att ett sånt synsätt är oförenligt med ett modernt samhälle.
    Jag förstår inte hur man kan förespråka det vidriga övergrepp jag utsatts för gentemot någon.
    Jag förstår inte hur man kan vara så sjuk i huvudet att man ser det som ett alternativ att människor kränks på ett så grundläggande sätt av vårt rättssystem. Att göra mig som offer delaktig i att en annan våldtas eller kränks.

Dom slutar inte att vara människor för att dom begått övergrepp.
    Och att göra offer delaktiga i nya övergrepp hjälper inte oss att läka.
  • Bedhead

Någon som har lite tjära och fjädrar att låna ut? Eller varför inte bara brännmärka hela förövarens familj med ett X i pannan? Sorry alla, jag tycker ni är primitiva och blodtörstiga.
    En förövare kan alltid överrumpla ett offer, spelar ingen roll om ni sitter med era ungar och leker memory med pedofilbilder hela kvällarna. Förövaren har nämligen överaskningsmomentet på sin sida.

• Triskele

Louvre skrev 2008-11-15 20:38:51 följande:

Nej, med Inga Ord menar jag att oskyldiga ska våldtas. Inget system är perfekt.
    Du kanske inte menar att detta ska hända men det är något som kommer inträffa om ditt förslag går igenom.
  • Bedhead
    Andrea skrev 2008-11-15 20:39:01 följande:
    Oki, du kanske inte bokstavligen har förvarat förövare. Men hela attityden att det ska vårdas och lallas och förlåtas tror jag inte på. Inte ett dugg. Vissa brott är oförlåtliga. Att vålda spädbarn och sprida filmer på det anser jag vara ett sådant brott.
    Ok. Nu VET jag att du inte är läskunnig. Var har jag skrivit att det ska vårdas och lallas?
  • Andrea
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:42:32 följande:
    Någon som har lite tjära och fjädrar att låna ut? Eller varför inte bara brännmärka hela förövarens familj med ett X i pannan? Sorry alla, jag tycker ni är primitiva och blodtörstiga. En förövare kan alltid överrumpla ett offer, spelar ingen roll om ni sitter med era ungar och leker memory med pedofilbilder hela kvällarna. Förövaren har nämligen överaskningsmomentet på sin sida.
    Och jag tycker att du är naiv.
  • janne j
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:42:32 följande:
    Någon som har lite tjära och fjädrar att låna ut? Eller varför inte bara brännmärka hela förövarens familj med ett X i pannan? Sorry alla, jag tycker ni är primitiva och blodtörstiga. En förövare kan alltid överrumpla ett offer, spelar ingen roll om ni sitter med era ungar och leker memory med pedofilbilder hela kvällarna. Förövaren har nämligen överaskningsmomentet på sin sida.
    Varför inte avrätta både förövare, hans/hennes partner och deras ungar för att ytterligare minimera risken för återfall och att nya sexförbrytare växer upp
  • Andrea
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:43:42 följande:
    Ok. Nu VET jag att du inte är läskunnig. Var har jag skrivit att det ska vårdas och lallas?
    Men vad är det du skriver då?
    Hur tycker du man ska behandla pedofiler?
  • Triskele

Andrea skrev 2008-11-15 20:39:01 följande:

Oki, du kanske inte bokstavligen har förvarat förövare. Men hela attityden att det ska vårdas och lallas och förlåtas tror jag inte på. Inte ett dugg. Vissa brott är oförlåtliga. Att vålda spädbarn och sprida filmer på det anser jag vara ett sådant brott.
    Det handlar inte om förlåtelse. Dom kan inte sona sina brott.
    Det går inte att göra övergreppen ogjorda.
    Men att förhindra ytterligare övergrepp måste vi som samhälle försöka göra.
    Och att tillåta övergrepp på förövare minskar knappast övergreppen.

Mannen som våldtog mig kan inte återbetala det han tog ifrån mig. Oavsett om han blir flådd levande eller inte.
    Att jag genom att anmäla skulle bli delaktig i övergrepp själv skulle skada mig mer än själva övergreppet gjort.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän