• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Triskele

Andrea skrev 2008-11-15 21:20:59 följande:

Att utsättas för vaddå? Ett straff som fängelse, ja självklart. Att folk får reda på vad personen i fråga är dömd för. Ja självklart. Sen vad folk väljer att göra med den informationen kan jag inte svara för.
    Övergrepp.
    Vissa människor förtjänar ju uppenbarligen inte samma omsorg som ditt barn gör...
  • Airlee
    versan skrev 2008-11-15 21:29:49 följande:
    Skitbra häng ut dom bara. Skulle någon släkting göra något sådan vidrigt så skulle jag ta avstånd direkt. Och att man själv skulle bli utittad för att man har släktband med förövaren så får man väl ta den smällen och förklara vad man tycker själv om det hela.
    Om man är till exempel åtta år gammal och blir mobbad i skolan för att ens farbror är sexbrottsling, och ingen vill leka med en, man blir kallad incestoffer eller liknande? Är det bara att "ta den smällen" verkligen?
  • versan
    Skitbra häng ut dom bara.Skulle någon släkting göra något sådan vidrigt så skulle jag ta avstånd direkt.Och att man själv skulle bli utittad för att man har släktband med förövaren så får man väl ta den smällen och förklara vad man tycker själv om det hela.
    jag pratade bara om förövare (ej offren) huua dom stackarna har ju lidigt tillräckligt.
  • Lilla Prussiluskan

Jag pratar inte om offer, jag pratar om att det är bra att "hänga ut" dömda sexförbrytare.

• Triskele
    Svar på #179
    Skitbra häng ut dom bara. Skulle någon släkting göra något sådan vidrigt så skulle jag ta avstånd direkt. Och att man själv skulle bli utittad för att man har släktband med förövaren så får man väl ta den smällen och förklara vad man tycker själv om det hela.
    Även om man är ett barn och knappast kan hantera att ens förälder dömts?
  • Triskele

versan skrev 2008-11-15 21:31:18 följande:

jag pratade bara om förövare (ej offren) huua dom stackarna har ju lidigt tillräckligt.
    Och dom löper risken att lida mer p.g.a. sidor som denna.
  • janne j

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:31:33 följande:

Jag pratar inte om offer, jag pratar om att det är bra att "hänga ut" dömda sexförbrytare.
    Fast du och många med dig fattar uppenbarligen trögt, i de allra flesta fallen är offrens förövare just deras föräldrar eller nära släktingar/vänner. Så hänger man ut brottslingarna så hängs per automatik även offren ut hänger du med eller ska jag ta det en gång till?
  • versan
    Airlee skrev 2008-11-15 21:31:16 följande:
    Om man är till exempel åtta år gammal och blir mobbad i skolan för att ens farbror är sexbrottsling, och ingen vill leka med en, man blir kallad incestoffer eller liknande? Är det bara att "ta den smällen" verkligen?
    Då får man säga vad man tycker om det.
    Men det är ju samma sak när ungarna retar Farbrodern för att vara tjock eller alkoholist.
    Det kommer ju från föräldrarna vad dom har sagt till sin unge osv...
    Därför så säger mobbaren det till sitt offer.
    Men det spelar ju ingen roll...
    ungar kommer att mobba oavsett vad man är dömd eller inte dömd för tjock, fet, ful, alkis pedo m,m....
    Där får ju faktisk dom vuxna träda in & ta hand om detta.
    förklara & arbeta för att ungar slutar att mobba.
    för en mobbare mår ju uppenbarligen dåligt själv & behöver hjälp.

• Airlee
    versan skrev 2008-11-15 21:36:05 följande:
    Då får man säga vad man tycker om det. Men det är ju samma sak när ungarna retar Farbrodern för att vara tjock eller alkoholist. Det kommer ju från föräldrarna vad dom har sagt till sin unge osv... Därför så säger mobbaren det till sitt offer. Men det spelar ju ingen roll... ungar kommer att mobba oavsett vad man är dömd eller inte dömd för tjock, fet, ful, alkis pedo m,m.... Där får ju faktisk dom vuxna träda in & ta hand om detta. förklara & arbeta för att ungar slutar att mobba. för en mobbare mår ju uppenbarligen dåligt själv & behöver hjälp.  
    Jag håller inte med dig alls här. Få saker är så känsliga som en offerstämpel och konsekvenserna kan bli fruktansvärt förödande om (gud förbjude) barnet faktiskt HAR blivit utsatt.
  • versan

tur att vi alla tycker olika men jag står för det jag tycker en pedofil ska hängas ut lika som en mördare m,m...
    (lämnar tråden)

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän