• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • versan
    Airlee skrev 2008-11-15 21:38:04 följande:
    Jag håller inte med dig alls här. Få saker är så känsliga som en offerstämpel och konsekvenserna kan bli fruktansvärt förödande om (gud förbjude) barnet faktiskt HAR blivit utsatt.
    pytts jag har själv varit "offer" blivit mobbad i skolan och inte har jag tyckt att det var förödande.
    (men jag överlevde "9år i H-vetet)
    men det spelar ingen roll har man begått så grova brott så måste man stå för det också. 
  • MaijaO

För det första så är det just det vi absolut inte vill. Att bli kallade för "de stackarna", jag har blivit utsatt men jag är fan inget hjälplöst "stackars offer". Har du någon som helst aning om hur det känns att bli utpekad som offer? Vet du hur det känns att hela tiden ha en massa folk som trippar på tå runt en och behandlar en som en tidsinställd bomb, en ynkling, någon som man ömkar? Och hur fan menar du att du skulle kunna lägga ut en dom på nätet och tro att inte de som utsatts blir utpekade?? Men det är ju kanske bra, för det är ju en allmänt känd "sanning" att de som är pedofiler ofta varit utsatta själva. Så hade det inte varit bra om vi gjorde en lista på nätet där vi som blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn hängs ut med namn och adress? Då vet du ju var det bor potensiella pedofiler i ditt område!

versan skrev 2008-11-15 21:31:18 följande:
    jag pratade bara om förövare (ej offren) huua dom stackarna har ju lidigt tillräckligt.
  • Airlee
    versan skrev 2008-11-15 21:41:45 följande:
    pytts jag har själv varit "offer" blivit mobbad i skolan och inte har jag tyckt att det var förödande. (men jag överlevde "9år i H-vetet) men det spelar ingen roll har man begått så grova brott så måste man stå för det också. 
    Jag menar att det kan vara förödande i den EXTREMT känsliga process som ett barn som blivit utsatt för övergrepp går igenom.
  • katten

samtidigt som ja tycker de e hemskt o bo i närheten av dom så tycker ja samtidigt synd om dem för att dom blir uthängda för dom har ju sonat sitt straff

• Diorlover

man hänger ju ut pundare och mördare och rånare i pres och dylikt så varför inte sexualbrottslingar.?

• Triskele
    Svar på #192
    Eller varför inte folk som säger att man är förstörd. För evigt trasig, att man aldrig kan bli hel igen...
    Vad fan vet dom om det. Snacka om att vara nedslående och fördomsfulla.
  • NiniMe

Jag blir kluven i denna fråga *suck* Eftesrom jag inte tycker att sveriges lagar e tillräckliga när de gäller dessa äckliga urkiga sviniga idioter, så borde dom hängas ut dom borde få en stämpel för livet precis som barnet kommer ha.. Barnet kommer få lida för att ha blivit utsatt för ngt så hemsk, och då borde den jävla idioten ha ett straff som hade varit ännu värre, de e så hemsk, jag hade jagat den idioten för livet om de var min son de gällde... Men sen samtidigt så känns de som att de e så många fler runtomkring som också hade kunnat bli drabbade av detta..

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
  • Airlee

Vill bara säga att det är alla i den här tråden som blivit utsatta och ändå skriver så empatiskt och insiktsfullt, som gör att man förstår att de där vidriga människorna faktiskt aldrig vinner i slutändan. *kramar*

• Fragile Angel

Jag vill gärna ha den länken, någon som vill inboxa mig?

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • MaijaO

"Den flickan kommer ju aldrig att bli normal, hon är förstörd för resten av sitt liv..." Tack gode gud för att man inte började tro på den klychan själv. Att bearbeta ett övergrepp är en enormt jobbig och segdragen process som kräven en helvetes massa arbete. Får man från början vata att man inte har en chans att ta sig igenom det så hade man ju aldrig lyckats. Inte fan hade det varit någon ide att kämpa om man inte trodde att det fans något bra liv att kämpa för.

Triskele skrev 2008-11-15 21:46:32 följande:
    Svar på #192Eller varför inte folk som säger att man är förstörd. För evigt trasig, att man aldrig kan bli hel igen... Vad fan vet dom om det. Snacka om att vara nedslående och fördomsfulla.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän