• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Airlee

En annan fara jag ser med det här, förresten, är att jag är rädd att folk stirrar sig lite för blinda på stereotypen av en förövare; en skum främling eller enstöring som bor "på gatan" eller som ses hänga vid lekparken... Visst, de finns och man ska vara aktsam. Men man får inte glömma att majoriteten av alla som utsätts blir det av människor man aldrig skulle misstänka vara förövare, som står en nära, som man litar på. Inte för att sprida paranoia! Men det finns många förebyggande saker man kan göra som inte innebär att någon hängs ut. Lära sina barn att sätta gränser, att våga berätta när de tycker att något känns fel, värna om sin integritet... Allt det där är också jätteviktigt och får inte glömmas bort.

• Lilla Prussiluskan

varför ska allt vridas och vändas på?

Är man dömd så är man. Varför ska det hemlighållas?

• Andrea
    Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:26:22 följande:
    varför ska allt vridas och vändas på? Är man dömd så är man. Varför ska det hemlighållas?
    För att skydda anhöria förstår du väl.

• viseversa

tycker det är bra.jag tycker inte man ska skydda såna äckel.Visa upp dom bara så att man kan skydda sig själv och sina barn mot äckel!

• janne j

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:26:22 följande:

varför ska allt vridas och vändas på? Är man dömd så är man. Varför ska det hemlighållas?
    Varför inte hänga ut offren samtidigt när man ändå håller på för det är vad man i realiteten gör när deras anhöriga hängs ut till allmän beskådan
  • Lilla Prussiluskan

Man kan inte skydda alla. Är det inte bättre att skydda framtida offer?

• janne j

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:28:22 följande:

Man kan inte skydda alla. Är det inte bättre att skydda framtida offer?
    Så du skulle glatt hänga ut dina ungar om de var offer, det skulle jag vilja se förrän jag tror på det
  • versan

Skitbra häng ut dom bara.
    Skulle någon släkting göra något sådan vidrigt så skulle jag ta avstånd direkt.
    Och att man själv skulle bli utittad för att man har släktband med förövaren så får man väl ta den smällen och förklara vad man tycker själv om det hela.

• Umm Elias

Denna kanske har kommit upp i tråden redan men i Usa är det grundligt utpekat var de bor, var de arbetar och vem de är. Jag tycker allmänheten har rätt att veta var pedofiler håller till, så att man kan hålla sina barn undan dem!
    Exempel på hur det kan se ut på en adress är:
    www.familywatchdog.us/ShowMap.asp

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän