• kengru

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Toppenbra sida, Jag skulle vilja veta om det bor en sexbrottsling i min närhet,har länge tyckt att det borde få finnas en sån här sida i Sverige, så tack TS för att du uppmärksammat detta.

• kengru

Det spelar väl ingen roill om de har ångrat sig efter att de suttit av sitt straff, blir brottet förlåtet då? Får offret/offren tillbaka sina liv o sin trygghet, jag gissar att svaret är NEJ. Därför är det bra att det publiceras bilder på dessa "män", så de förhoppningsvis får sona för det de gjort hela sina patetiska liv utanför galler.

• kengru

Micke, sen staten inte "straffar" tillräckligt.

• kengru

Andreas tjej; Jag vet inte vad andra anser, men jag tycker att har man våldtagit någon, förgripit sig på ett barn eller andra liknande brott, så räcker det inte med att vilja "ta tag i sitt liv och sona sitt brott", vissa saker borde förövaren helt enkelt tänkt på innan personen ifråga förgrep sig på en annan individ.

Sen är det otroligt tragiskt att det finns de som blir dömnda men som är oskyldiga, så jag förstår vad ni menar när ni hänvisar till dem i vissa inlägg, o jag har ingen bra lösning på hur man ska komma ifrån att de hängs ut, tyvärr, precis som jag inte har en lösning till varfö de blivit dömda från början.

• kengru

Micke, Jag ser stora risker med det, men tydligen gör inte staten det.

• kengru

Det hjälper mig som mor o som människa att hålla mig borta från äcklet två hus bort som förgripit sig på någon o som nu "suttit av sitt straff" som antagligen var skrattretande lågt till att börja med.

Straffsystemet i Sverige är ett skämt anser jag, ville bara tillägga det.

• kengru

Vem har sagt något om mord eller "gärningar", inte jag i alla fall.

• kengru

Micke; Jag försöker påverka våra politiker, gissar att du inte försökt då du ställer en sån fråga till mig. Man får inga svar, blir kopplad vidare, "nej, jag är inte ansvarig" är favoritfrasen, för att inte då nämna hur svåra de är att få tag på då de väldigt sällan är på sin "arbetsplats" eller anträffbara.

• kengru

shingchiyang; och vad gör vi med majoriteten av dem som inte känner någon ånger, eller de som känner ånger men vars "lust" är kraftigare? Är det inte bättre att då veta var de bor, så att man lättare kan hålla sig o sina barn borta?

• kengru

Avigast; Kan bara svara för mig och hade jag haft barn med en man som blev dömd för ett sexbrott så hade jag lämnat honom, tagit barnen ifrån honom och flyttat dit där ingen känner mig, då behöver inte barnen påverkas. Jag undrar snarare vad det är för människa som stannar med sin partner efter att de gjort något så de kan hamna på en sån sida, gör inte du?

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän