Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
Eftersom även pedofiler och våldtaäktsmän har anhöriga, till exempel barn som går i skolan, kan man aldrigt hänga ut dem på detta vis utan att det straffar tredje part.
Eftersom även pedofiler och våldtaäktsmän har anhöriga, till exempel barn som går i skolan, kan man aldrigt hänga ut dem på detta vis utan att det straffar tredje part.
Jag får inga responser av byborna med brinnande facklor på det faktum att de dömdas anhöriga drabbas av utängningen??
Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 20:24:22 följande:
Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 20:31:02 följande:
Någon som har lite tjära och fjädrar att låna ut? Eller varför inte bara brännmärka hela förövarens familj med ett X i pannan? Sorry alla, jag tycker ni är primitiva och blodtörstiga.
En förövare kan alltid överrumpla ett offer, spelar ingen roll om ni sitter med era ungar och leker memory med pedofilbilder hela kvällarna. Förövaren har nämligen överaskningsmomentet på sin sida.
Jag sammanfattar lite:
ARGUMENT FÖR:
1) De ska hängas ut.
ARGUMENT EMOT:
1) Argumentet för är primitivt och ålderdomligt. Skampåle är avskaffat av en anledning.
2) Gärningsman och offer är ofta närstående, vilket gör att även offren hängs ut.
3) Gärningsmannen kan ha barn, vilka kommer att lida av att deras pappa hängs ut, således straffas oskyldiga
4) De kan vara oskyldigt dömda.
Har jag missat nåt?