• M I R R E

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

Jag startar en ny tråd för den gamla blir gammal idag.

Här kan vi prata om allt.

Välkommna alla nya och gamla.

Min prematurpojke är 2.5 år och en envis liten kille. Han har fått vara frisk enda sedan 1 juli...HURRA. Han har varit sjuk nästan konstant sen oktober. Det kan förklaras med att dagmamman är på semester

Killian har varit sen med nästan allt. Han gick runt sin tvåårsdag okorrigerat. Han pratar inte mer än ett tiotal ord och den fantastiska meningen "Den är min"
    Han väntar nu på en massa kontroller. Han har gjort spirometriundersökningen under sommaren och det lutar mot steorider till hösten. Han ska börja hos sjukgymnast för att han inte kan springa och rör sig klumpigt. Han har hörsel och synundersökning på gång och tid till talpedagog och han går på lekoteket. Ibland blir jag ledsen för allt ståhej och jag oroar mig men när jag tänker efter, han lever ju, det kunde varit mycket värre.

Jag hoppas ni haft en härlig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 09:08
    Länk tll EPT barnens födelsedagstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m36628559.html
  • Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11
  • BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-09-25 22:49:57 följande:
    Ja herregud vad mkt känslor som kan finnas inne på en sjukhussal!Fina ni va på kortet, glömde visst skriva det i förra inlägget...Jag o mamma satt inne på neo idag o mitt i skiftbyte blev det många beundrande blickar på Lillan i vagnen! Mysigt...sen blev det en spruta i vardera tjocka lår, mindre kul men som tur e gick det över fort!Men dåså..då börjar jag då!Astrid 080426 25+0  (Valters familj)
    du måste fixa så man kan skicka GB till dej.. har du msn??
  • Jodli

Bebisvagga: Tjusigt kort i tidningen. G är en riktig liten linslus.

Jag kan följa efter på listan.

Astrid 080426 25+0 (Valters familj)
    Elin 080422 25+2 (Jodli)

• BebisVagga

Elin 080422 25+2 (Jodli)
    Gabriel 080429 25+5 (bebisvagga)

• MsBeauty

Pojke 080110 24+2 (MsBeauty)
    Elin 080422 25+2 (Jodli)
    Gabriel 080429 25+5 (bebisvagga)

• Basses mamma

Sebastian 071109 26+3 (Basses mamma)
    Pojke 080110 24+2 (MsBeauty)
    Elin 080422 25+2 (Jodli)
    Gabriel 080429 25+5 (Bebisvagga)

• Proletariatet

Jättebra idé med en sån lista!
    Tänk att Killian bara är 10 månader äldre än Tyra!
    Jag hade fått för mig att han var nåt år äldre

• Valters familj

Vad kul att se hur gamla barnen är!
    2 års intervall ungefär, tänk så stor skillnad det är när dem är små...sen helt plötsligt e dem tonåringar o de 2 åren är bortsuddade!

O ännu äldre sen då...min man gick på högstadiet när jag börja skolan...

Feber för Astrid inatt o idag...tacka den ena sprutan för det, hoppas det inte blir mer bara!

Båda barnen sover middag här..underbara synkade barn!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Valters familj

Förresten..det stora som hände för Astrid igår var att hon äntligen blev frisläppt från ögon, på 15e undersökningen tyckte de att det var utom fara!
    Nu slipper vi köra 20 mil för det en gång i veckan!

O min tjej blir 5 månader idag...fira lite extra m äppelpaj som jag o store killen gjorde innan vilan!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11