• M I R R E

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

Jag startar en ny tråd för den gamla blir gammal idag.

Här kan vi prata om allt.

Välkommna alla nya och gamla.

Min prematurpojke är 2.5 år och en envis liten kille. Han har fått vara frisk enda sedan 1 juli...HURRA. Han har varit sjuk nästan konstant sen oktober. Det kan förklaras med att dagmamman är på semester

Killian har varit sen med nästan allt. Han gick runt sin tvåårsdag okorrigerat. Han pratar inte mer än ett tiotal ord och den fantastiska meningen "Den är min"
    Han väntar nu på en massa kontroller. Han har gjort spirometriundersökningen under sommaren och det lutar mot steorider till hösten. Han ska börja hos sjukgymnast för att han inte kan springa och rör sig klumpigt. Han har hörsel och synundersökning på gång och tid till talpedagog och han går på lekoteket. Ibland blir jag ledsen för allt ståhej och jag oroar mig men när jag tänker efter, han lever ju, det kunde varit mycket värre.

Jag hoppas ni haft en härlig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 09:08
    Länk tll EPT barnens födelsedagstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m36628559.html
  • Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11
  • peterpani

Jo utskrivna från neo men inte från lungmedicin. Det är nästan som en fortsättning på neo. Vår läkare rån neo kommer dit så de följer honom därifrån fortfarande.

• Amathea
    peterpani skrev 2008-09-24 22:13:29 följande:
    Jo utskrivna från neo men inte från lungmedicin. Det är nästan som en fortsättning på neo. Vår läkare rån neo kommer dit så de följer honom därifrån fortfarande.
    Ah!
    Där ser man!
    Tänk att Jonas o Mira aldrig fått komma till "lungmedicin".
    Dom har ju ändå ALLTID haft problem med luftrören osv.
    NI har ju gjort massa undersökningar som vi inte fått göra.

Vi har iaf dietisten kvar, men den fixade faktiskt BVC, för Neo tyckte inte att det behövdes!
    Alltid nåt.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • M I R R E

Vi går på kontroll på neo varje halvår och efter idag ville som fortsätta med det fram till nästa år.

Killians ena ben strular ju för han har problem med musklerna i det benet så nu fick han passerkort till sjukhuspoolen. V ska börja med ett träningsprogram i vattnet, han ska få jaga ankor och bollar för att träna upp rörelsen, det är tydligt att han har ont i det benet.

Det var kul att få träffa Dr. Alexander. Han gillade Killian hans glasögon.

Egentligen lärde vi oss inget nytt men jag stod chockad kvar när vi vägt och mätt, han har gjort ett jättehopp i kurvorna. Han är 93.5 och väger 16.6 kg nu.

• Trolltoka

Nu har jag hittat tillbaks hit igen också!

Är det någon av er som har era prematurer på dagis? Hur har det gått för dom där? Har dom halkat efter mycket? Hur har det gått med dagissjukor?

Novah har nyligen börjat dagis, därav frågorna

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07 ღBF 2009♥04♥19ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ
  • M I R R E

Bebisvagga: Vilken fin bild!!!

Trollmamma: Killian har gått ganska snart ett år. Han var sjuk från oktober till juni. Som längst klarade han fyra dagar utan att bli sjuk. Nu efter sommaren har han klarat sig bättre och det känns som om att han stärkt sitt immunförsvar. Han har utvecklats mer sen han började och det är ju alltid bra, Killian älskar att gå dit.

• BebisVagga

när blev era barn sjuka första gången efter att ni kommit hem!!!... jag träffar ofta vänner o så, men Gabriel verkar inte det minsta känslig för andra.. inte önnu iaf..

• Plutten Augusti07
    BebisVagga skrev 2008-09-25 11:46:42 följande:
    när blev era barn sjuka första gången efter att ni kommit hem!!!... jag träffar ofta vänner o så, men Gabriel verkar inte det minsta känslig för andra.. inte önnu iaf..
    Låg ni på neo i kristiantad något? Vi kom hem därifrån för 4 veckor sedan med vår lille prins
  • Trolltoka

Kom hem maj 07 och nu i september 08 vart hon sjuk på riktigt för första gången.

BebisVagga skrev 2008-09-25 11:46:42 följande:
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07 ღBF 2009♥04♥19ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11