• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Vivvi

WOW!!!!! Jag säger bara...POLARBRÖD RULES THE WORLD!!!!!
    Nu har jag gjort dem och de är sååååååå gooooda!!!!! Hade i en knapp dl mandelmjöl som fanns över och de blev jättebra. Gick tom att bre Bregott på dem när de fortfarande var ljumma. Mina favoriter.....vem behöver vanligt bröd nu!!???
    Snart ska vi äta kvällsmacka......JAG MED!!!!!

• Tristanya
    Vivvi skrev 2008-10-12 18:05:17 följande:
    WOW!!!!! Jag säger bara...POLARBRÖD RULES THE WORLD!!!!!Nu har jag gjort dem och de är sååååååå gooooda!!!!! Hade i en knapp dl mandelmjöl som fanns över och de blev jättebra. Gick tom att bre Bregott på dem när de fortfarande var ljumma. Mina favoriter.....vem behöver vanligt bröd nu!!???Snart ska vi äta kvällsmacka......JAG MED!!!!!
    visst är dom underbart goda? har dock inte testat med mandelmjöl..
    men tänk påatt du inte bör äta allt för många polarbröd med mandelmjöl i.. eftersom mandlar/nötter har lite högre kolhydratinnehåll!
  • tessan8micke

Gjorde polarbröden för första gången tidigare idag..jag kan väl inte påstå att jag är så förtjust i dom men sambon och dottern älskade dom!

• Centurion
    Centurion skrev 2008-10-12 18:02:27 följande:
    Vilka frukter är ok att äta?
    Upprepar mig?
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Tristanya
    Centurion skrev 2008-10-12 19:52:04 följande:
    Upprepar mig?
    inga frukter är ok att äta.. men bär kan man äta lite av, tex hallon! bäst är om dom varit fysta (men vet ej varför).
    jag brukar äta hallon eller jordgubbar i meze yoghurten, men tar kanske 5 jordgubbar eller 6-7 hallon!
  • Tristanya
    tessan8micke skrev 2008-10-12 19:21:25 följande:
    Gjorde polarbröden för första gången tidigare idag..jag kan väl inte påstå att jag är så förtjust i dom men sambon och dottern älskade dom!
    när jag åt dom första gången var jag väl inte så jätteförtjust i dom, tyckte dom smakade massa ägg, men efter att jag hade haft dom i kylen över natten o åt dom på morgonen så var dom underbara! testa igen imorgon!
  • Centurion
    Tristanya skrev 2008-10-12 19:59:56 följande:
    inga frukter är ok att äta.. men bär kan man äta lite av, tex hallon! bäst är om dom varit fysta (men vet ej varför).jag brukar äta hallon eller jordgubbar i meze yoghurten, men tar kanske 5 jordgubbar eller 6-7 hallon!
    mhmm vad mysko. Banan kan jag förstå men apelsin tex? Äter frukt varje dag på jobbet

Käkade hamburgare, bacon, ägg och gratinerad blomkål till middag idag, är det okej?
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Mrs Vader

Angående nötter så har paranötter lågt kolhydratinnehåll.

Vacker utan schampo
  • Hägris
    Svar på #2842
    Bacon ägg blomkål burgare(såklart utan bröd) är jättebra men mera fett!! Feta såser, ostar och dyl till!
    Men SUUUUUUUG!
  • Tristanya
    Centurion skrev 2008-10-12 20:07:19 följande:
    mhmm vad mysko. Banan kan jag förstå men apelsin tex? Äter frukt varje dag på jobbet Käkade hamburgare, bacon, ägg och gratinerad blomkål till middag idag, är det okej?
    kolla på minmat.se vad apelsin innehåller.. men "regeln" är ju ingen frukt! bär är ok.
    sen ska du ha mer fett till maten, stek i ordentligt med smör, gör en dressing på cf eller grädde (eller ta köpt men kolla kolhydraterna, den "Amerikanska hamburgedressingen" har 5g tror jag det var, så den har minst av dom vi kollat på.
Svar på tråden LCHF tråden 3