• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Kenzie

Jag lägger keson i en finmaskig sil och sen trycker jag på den med en gaffel. Då rinner det av en del.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Trollens mamma

Jag lagade bröden idag,och glömde att keson skulle rinna av,men endå vart de preciiis lika goda. Inte mosar jag keson heller.

• Maddisen80
    Svar på #2807
    hejsan idag har jag bara ätit kycklingkorv och avacado till middag så de är inte så mycket
  • Smurfan 81

Ska på kurs imorgon och har sagt till att jag inte vill ha lunch, de bjuder nämligen på mackor. Tänkte göra polarbröd ikväll och ha ost på. En ölkorv till det. Vad tror ni, det måste ju räcka som en lunch eller hur?

• Smurfan 81
    Maddisen80 skrev 2008-10-10 19:06:23 följande:
    Svar på #2809smurfan macka är väl inte bra lchf mat???==
    Nä, det är ju därför jag sagt att jag inte vill ha den!
  • Tristanya
    Kattmor skrev 2008-10-10 17:25:56 följande:
    Nu är polar bröden i ugnen Ska bli spännande att smaka på detta!En sak jag undrar över är att det står att keson ska rinna av, men jag la keson i en typ pastasil & det kom inte ut en droppe... ska man pressa ut vätska tro eller är det ok ändå?
    jag la det i en sil, o sen pressade jag med en sked, o då rann det av en del.. o samtidigt mosades det ju!
    för mig blev bröden inte direkt gyllenbruna förrens efter 20min.. så mina har jag haft inne ca 25 min!
  • Smurfan 81

Mina är inte heller gyllenbruna, men jag tog ut dem efter 20 minuter. Förra gången blev de lite högre. Jaja, det är nog gott! Tror jag förbererder 2 st med ost imorgon för säkerhets skull, ska ju orka med en kurs ända fram till 17.00!

Smakade mina "brownies" ikväll. Mättande till tusen! Jag gjorde 1/4 av orginalsatsen och åt kaske 1/8 av det och sen var jag nöjd! Har aldrig varit så INTE sugen på godis i hela mitt liv! Helt otroligt! Är nog mest chockad med tanke vilken godisgris jag egentligen är... Lägger in receptet i recepttråden!

• Kattmor

Jag åt några polarbröd förut & jag kan ju inte påstå att det var särskilt goda!

Tunn & fluffig konsistens var det också, så det gick ju inte ens breda bregott på dom för de gick sönder direkt.

Kanske är godare om man tar i mer kryddor & t.ex lite bacon så det blir typ som potatisbullar, men som bröd var det inte gott.

• Tristanya
    Kattmor skrev 2008-10-11 00:10:46 följande:
    Jag åt några polarbröd förut & jag kan ju inte påstå att det var särskilt goda!Tunn & fluffig konsistens var det också, så det gick ju inte ens breda bregott på dom för de gick sönder direkt.Kanske är godare om man tar i mer kryddor & t.ex lite bacon så det blir typ som potatisbullar, men som bröd var det inte gott.
    vände du in äggvitorna förstiktigt? ju mer man rör runt det ju mindre luftbubblor blir det o ju rinnigare blir brödet..
    mina blir "fluffiga", men har inge problem o bre bregott på dom!
    jag har i lite pizzakrydda o jag älskar detta bröd! helt underbart!
    jag gjorde ca 6st av en sats, så dom blev ungefär lika stora som vanligt polarbröd!
Svar på tråden LCHF tråden 3