• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • troja80

Har gått ner 7 kg nu men nu har det tagit stopp! Är benhård, kan kroppen tro att den stannat på idealvikt? Jag är 170 lång och väger 64.5 men vill gärna ner till 60 Vägde det innan grav!

• tessan8micke

Det har stannat upp för mig också, gick ner 4kg snabbt men nu har det inte hänt ngt på ett tag. Äter precis som innan, varför blir det så här?

• troja80
    tessan8micke skrev 2008-10-08 17:10:27 följande:
    Det har stannat upp för mig också, gick ner 4kg snabbt men nu har det inte hänt ngt på ett tag. Äter precis som innan, varför blir det så här?
    suckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • Tristanya
    troja80 skrev 2008-10-08 17:02:31 följande:
    Har gått ner 7 kg nu men nu har det tagit stopp! Är benhård, kan kroppen tro att den stannat på idealvikt? Jag är 170 lång och väger 64.5 men vill gärna ner till 60 Vägde det innan grav!
    tror din kropp känner att du nått idealvikt, räknade på ditt bmi, o du har nu ett bmi på 22,3, dvs normalviktig!
    du kanske får börja träna annorlunda eller helt enkelt acceptera din nya vikt. alternativ börja med nån annan diet!
  • Trollens mamma

Hej på er!

Jag är skitdåligt på att räkna ut hur mycket kolisar,fett o protein jag får i mej.Har inte tid,knappt tid att äta idag.Jobbat klockan runt.Gäsp.

Vet att jag ätit för lite fett idag(det är ett problem för mej),men avrundade dagen med ett lass hallon och en stor klick grädde(lite sötningsmedel i grädden).Sååå gottt!

Tips på att få i sej fett snabbt o lätt?

• mammamaj

tack för svaren!
    ja jag får prova ta bort lite mejeri från kosten.
    tack. o det är så bra att gå in här dagligen bara för att få läsa lite o hålla sig uppe

♥ Zack vet du en sak.... mamma älskar dej! ♥
  • Hägris
    Svar på #2756
    Det är ju vanlig att man inte börjar väga lika lite som innan heller men du kan ju inte vara överviktig med dom måtten?
    Men SUUUUUUUG!
  • Tristanya

gud va jag ÄLSKAR polarbrödet! helt underbart gott! ska baka en ny sats idag! så jag kan ta med o ha på jobbet (börjar jobba imorgon efter min mammaledighet)!
    o smakar vrkligen som mackor! underbart!

det andra brödet med fiberhusk va bara äckligt så var först jättetveksam till detta också, men mmmmmmm så gott!

• Mrs Vader
    Tristanya skrev 2008-10-09 09:01:01 följande:
    gud va jag ÄLSKAR polarbrödet! helt underbart gott! ska baka en ny sats idag! så jag kan ta med o ha på jobbet (börjar jobba imorgon efter min mammaledighet)! o smakar vrkligen som mackor! underbart!det andra brödet med fiberhusk va bara äckligt så var först jättetveksam till detta också, men mmmmmmm så gott!
    Hittar inte polarbrödsreceptet i recepttråden. Kan inte nån skriva in det? PLEEEEAAASE!!
    Vacker utan schampo
Svar på tråden LCHF tråden 3