Inlägg från: troja80 |Visa alla inlägg
  • troja80

LCHF tråden 3

Maddisen80 skrev 2008-09-13 14:42:00 följande:
    Svar på #1964något gott vin ni kan rekommendera till en god mat som passar till fläskfile och grönsaksgratäng '+
    Vilken typ av viner gillar du? Dricker ett spanskt just nu som heter tempranillo! Mkt gott
    Har sån ångest, åt typ en näve pommes idag då vi åt på ikea, men ack så gott det var!
  • troja80
    MrsFreckles skrev 2008-09-22 19:58:42 följande:
    Jag hoppar in har - har borjat idag! Har forsokt lasa sa mycket som mojligt i helgen men ska lasa har i traden med! Maste saga att det ar forsta gangen jag gatt pa diet utan att vara sugen/hungrig, marks redan efter en dag!?
    Jag tycker det då man inte brukar äta så mkt fett innan
  • troja80

Smurfan 81 skrev 2008-09-24 15:17:42 följande:

Häftigt! Som sagt, det ska bli väldigt spännande!Men vad äter ni som snacks på kvällarna då? Vi har en liten ful vana att vi sitter och myser på kvällen när barnen gått och lagt sig. Hittills brukar det vara hård macka med tomat och citronpeppar (väldigt bra VV-mässigt!), rostbröd med tomat- & rödlöksröra, fruktsallad eller godis... Och nu ska jag ju inte äta nåt av detta!
    Jag äter ostar av alla slag! Har vant mig av med min inbitna fetträdsla, och oj vilken god mat man äter numera och jag har tappat 6kg på 5v
  • troja80
    Elliebelli skrev 2008-09-24 16:14:00 följande:
    Hej på er!Jag har börjat med lchf för 3 dagar sen.(3e idag) Och nu känner jag mig jätte trött och seg i huvudet.Är det en vanlig företeelse i början kanske?(Har letat efter svaret men inte funnit det)
    All "skit" i kroppen lämnar dig! Snart kommer du att må tipp topp! Glöm inte att mäta dig, kul att se hur det minskar när det känns jobbigt Lycka till!
  • troja80

Tjoho! Har ätit lchf i 5 v nu och nådde målvikten idag! Väger 64.8 och målvikten var 65!!!!(vägde 71.3 innan) Väger numera som innan grav(bf 2/5) sååå glad Dock hänger magen vid knäveckena men det är väl en träningsfråga......

• troja80
    MrsFreckles skrev 2008-09-26 20:54:17 följande:
    Troja - hurra! maste kannas skont!
    Vill sjalv ga ner 10 kilo, forst 5 for da har jag i alla fall gatt ner de sista grav-kilona och sa garna 5 till sa jag vager som jag gjorde for en 7-8 ar sedan Vagde mig idag och sag ut som (har en gammal vag) jag gatt ner 1 kilo, pa morgonen, men kanner mig lattare och magen ar mindre.
    Fredag idag sa har unnat mig ett glas rodvin och en rejal bit brieost! Och vi ar lite lata pa fredagen och koper take-away fran affaren, hittade faktiskt en fardiglagad indisk raggryta utan mjol eller socker som jag snart ska prova, men med mycket gradde och kokosmjolk, mums! Hur gor ni med vin? Unnar ni ett par glas till helgen eller ar ni mer strikta?
    Druckit både rödvin och ätit mörk chokladd och en massa ost
  • troja80

Trollens mamma skrev 2008-09-30 17:29:15 följande:

Dag 2 just avklarad.Inte ätit sådär optimalt idag,men ganska ok endå.Lunchade ute och det bjöds på spagetti,köttfärsås och riven morot.Jag åt såsen o moroten.Men det var ju knappt nåt att sätta tänderna i.:-/Dricker ni lightdrycker?
    Ja jag dricker lightläsk och det är ju helt ok om det inte är så att man har ett sockersug som sätter fart iom det!
  • troja80

Hallå! Nådde min målvikt förra veckan efter att ha kört strikt och firade m både sushi och ptatisgratäng
    Men fick jätteont i magen! Hur vet man när man kommer i ketos igen? Har kört igång strikt igen....

• troja80
    Pess skrev 2008-10-02 10:56:05 följande:
    Troja, grattis, hur myclet har du gått ner?Ketos hamnar du in igen efter ca 3 dagar med strikt diet.
    Tack! Vägde 64 innan grav bf2/5...Vägde 87.5 på förlossningen men gick upp mkt i vätska. Sen stannade vågen på 71.5 och då började jag m lchf och gick ner till 65! Drömvikten är 63.
    Oki började igen i tis så då borde det va lugnt?! Hur går det för dig då?
  • troja80
    Maddisen80 skrev 2008-10-02 17:24:13 följande:
    Svar på #2532hejsan alla jag har gått ner 1,3 kg i vikt och 2 cm i midjan
    Grattis
  • troja80

Visst är det rätt ok m finn crisp? Men hur många? Rätt högt kolhydratvärde iaf............

• troja80

Har gått ner 7 kg nu men nu har det tagit stopp! Är benhård, kan kroppen tro att den stannat på idealvikt? Jag är 170 lång och väger 64.5 men vill gärna ner till 60 Vägde det innan grav!

• troja80
    tessan8micke skrev 2008-10-08 17:10:27 följande:
    Det har stannat upp för mig också, gick ner 4kg snabbt men nu har det inte hänt ngt på ett tag. Äter precis som innan, varför blir det så här?
    suckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • troja80
    Tristanya skrev 2008-10-08 18:39:25 följande:
    tror din kropp känner att du nått idealvikt, räknade på ditt bmi, o du har nu ett bmi på 22,3, dvs normalviktig! du kanske får börja träna annorlunda eller helt enkelt acceptera din nya vikt. alternativ börja med nån annan diet!
    jajjemen nu krävs det träning! Har ju gravmagen som hänger i knäveckena
Svar på tråden LCHF tråden 3