• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Kattmor
    Smurfan 81 skrev 2008-10-09 16:11:08 följande:
    Liten.
    Ok, bra.
    Då ska jag iväg & handla ingredienser, så får det bli polarbröd med ost & bregott senare i dag
  • Tristanya
    Kattmor skrev 2008-10-09 16:06:00 följande:
    Ska det vara en liten eller stor burk keso?
    beror ju på hru många du vill göra men ja, en liten 250g burk.. så hälften av det i brödet! så en burk räcker till två satser!

ska slänga ihop en deg nu
  • Kattmor
    Tristanya skrev 2008-10-09 16:21:29 följande:
    beror ju på hru många du vill göra men ja, en liten 250g burk.. så hälften av det i brödet! så en burk räcker till två satser! ska slänga ihop en deg nu
    Det ska bli spännande & smaka på detta!!

Då har jag nåt gott att se fram mot i kväll! f
  • Tristanya
    Kattmor skrev 2008-10-09 16:38:54 följande:
    Det ska bli spännande & smaka på detta!!Då har jag nåt gott att se fram mot i kväll! f
    vad kryddade du med?
    jag tog pizzakrydda båda gångerna! men inte så jättemycket, men så man kan ana smaken av det!
    men jag tyckte dom blev godast efter dom hade varit i kylen.. o glöm inte massa smör o nått gott pålägg! smaskens!
  • Livshlädje
    Pollypåse skrev 2008-10-09 15:58:51 följande:
    Jag är inne på fjärde dagen och har inte gått ned ett gram ännu... vet att man kanske inte skall ha sådan brådska men vätskeförlusten borde väl i alla fall synas!? Är ganska säker på att jag inte kommit in i ketos ännu heller. Har bara upplevt fenomenet en gång tidigare när jag drack Camebridge en vecka. Hade däremot jordens abstinensattack igår morse, svettades och var alldeles skakis - läskigt.Vill fråga om ni tycker att tuggummi är OK? Har hittat ett så gott lakrits med kladd innuti men det innehåller 67% kolhydrater varav 0 sockerarter.
    Det låter inte som nåt vidare bra tuggummi att använda då man äter enligt LCHF. Maxgränsen brukar dras vid 5g/100g. Dessutom kan tuggummituggande trigga insulinet och det i kombo med fet mat ökar risk för viktuuppgång! Jag rekommenderar dig att sluta tugga tuggummi!
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Smurfan 81

Jag hade inga kryddor allt på mina polarbröd... det blev gott det också! Speciellt med prickig korv!

• Smurfan 81

Nån som vet hur Atkins funkar? Vad menas med "nettokohydrater", och är det något man kan ha användning för i LCHF? Nu tänker jag förstås på godiset på deras hemsida, Atkinsprodukter.se

• Trollens mamma

Halloj!

Dagen har varit svår,men jag har klarat det!

Enomrt sugen på allt möjligt sött.Bara att kämpa.
    Åt lite mörkchoklad och det hjälpte lite grann.

Jag går ner bra med detta,men min mage gillar inte denna mat.
    Trist nog.

Ska föröska några dagar till,och börjar jag inte må bättre,får jag försöka med nåt annat.

Gjorde polarbröden idag.SUPERGODA!!!!!

• MrsFreckles

Idag efter nastan 3 veckor var forsta gangen jag var sugen pa kaka/brod - men tog inget! Tror det var for jag bara sov 5 timmar inatt... Och har ocksa markt att tuggar jag tuggummi, om an sockerfritt sa blir jag mer hungrig/sugen, sa ska sluta helt med det.

Annars trivs jag fortfarande jattebra med denna diet, min sk muffin-top ar nastan helt borta nar jag har mina gamla jeans pa mig!

Svar på tråden LCHF tråden 3