Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

LCHF tråden 3

Jag hoppar in har - har borjat idag! Har forsokt lasa sa mycket som mojligt i helgen men ska lasa har i traden med!

Maste saga att det ar forsta gangen jag gatt pa diet utan att vara sugen/hungrig, marks redan efter en dag!?

• MrsFreckles
    troja80 skrev 2008-09-22 20:01:07 följande:
    Jag tycker det då man inte brukar äta så mkt fett innan
    Ja det kanns valdigt markligt och lite lyxigt! Alskar ost mm, visst gradde kan jag vara utan men nu ska har atas!
  • MrsFreckles

Hur gor ni med avocado och tomat - raknas det som frukt? Kunde inte lata bli 2 tomater idag for det var sa gott till stekt halloumiost!

Andra dagen och det kanns jattebra! Har energi, magen ar inte uppblast och ingen huvudvark. Igar kunde jag kanna lite men inte sa farligt.

• MrsFreckles
    Pess skrev 2008-09-23 19:35:00 följande:
    Sitter här efter en extremt fet middag och det dåliga samvetet dunkar i kroppen. Varför är det så svårt att släppa den gamla fettskräcken? Varför sitter jag här och tror att jag gått upp flera kilo? *möh*

Sa kanner jag med - att alla blodkarl kommer proppas igen av allt fett Men sa ar det tydligen inte Mar fint dock!

Hittade denna skrift idag - jatteintressant - lite lang men du kan skumma igenom pa en timme: http://www.kolhydratiker.se/dokument/jenny_reimers.pdf

• MrsFreckles

Oj vad det skrivs

Jag ar fortfarande helt lyrisk efter 3 dagars diet - ar inte hungrig, inte sugen, inte trott, saknar inte det sota/brodet/pastan alls! Var knappt hungrig till lunchen, jag som brukar svalta framat 10-tiden pa morgonen Helt imponderad! Och inte brydde jag mig att min man at ris till rakgrytan, blomkal var jattegott.

Har ni nagra bra lunch-tips? Som ar latt att ta med till jobbet? Kanner att man inte kan ata aggmuffins varje dag

• MrsFreckles
    Kenzie skrev 2008-09-24 22:25:35 följande:
    Svar på #2249Du kan köpa mandelmjöl i vissa Lidlbutiker annars kan man mala själv. Jag gör pizza på polarbröd (inte sånt man köper i affären utan ett bröd av ägg, ost och keso). Det blir jättegott och man tänker knappt på att det inte är riktig pizzabotten. Recept finns på KiF.
    Smakar det som brod? Hittade receptet sa ska prova, bra som lunch!
  • MrsFreckles
    JewelGirl skrev 2008-09-25 21:05:10 följande:
    Smurfan 81 skrev 2008-09-25 21:00:53 följande: Med Lchf-kost behöver man inte bry sig om kalorier.
    Det ar det som verkar sa harligt, att slippa rakna kalorier, slippa vara hungrig! Fjarde dagen och mar finfint, far nastan paminna mig om att det ar lunch! Och inget sotsug alls! Kommer inte halla pa att rakna kolhydrater - tanker halla mig till de gronsaker som vaxer over jord, undvika frukt, (och forstas alla andra kolhydratsprodukter som mjol/ris/rotfrukter) men kommer unna mig 1-2 glas rodvin pa helgen och 85% choklad da och da.
  • MrsFreckles

Troja - hurra! maste kannas skont!

Vill sjalv ga ner 10 kilo, forst 5 for da har jag i alla fall gatt ner de sista grav-kilona och sa garna 5 till sa jag vager som jag gjorde for en 7-8 ar sedan Vagde mig idag och sag ut som (har en gammal vag) jag gatt ner 1 kilo, pa morgonen, men kanner mig lattare och magen ar mindre.

Fredag idag sa har unnat mig ett glas rodvin och en rejal bit brieost! Och vi ar lite lata pa fredagen och koper take-away fran affaren, hittade faktiskt en fardiglagad indisk raggryta utan mjol eller socker som jag snart ska prova, men med mycket gradde och kokosmjolk, mums!

Hur gor ni med vin? Unnar ni ett par glas till helgen eller ar ni mer strikta?

• MrsFreckles
    troja80 skrev 2008-09-27 09:11:53 följande:
    Druckit både rödvin och ätit mörk chokladd och en massa ost
    Later lovande da, ska fortsatta med det!
Svar på tråden LCHF tråden 3