Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

LCHF tråden 3

Jag vill ocksa ga ner! Har inte fuskat en enda gang, inte en smula kolhydrat har kommit over mina lappar, fortfarande bara minus 1 kg Men det marks att magen ar mindre...ska sluta klaga Mar ju finfint!

• MrsFreckles

Fuskade lite igar - holl pa att baka en massa till dotterns 1-arskalas (idag och imorgon) och var tvungen att smaka av...men var inte sa gott som jag trodde. Ska nog ta en tartbit imorgon men annars fortsatta som vanligt. Kommer ha farska bar och vispgradde med till barnen sa det kan jag ju ata med

• MrsFreckles

Nu ska jag kasta vagen! Hurra! Provade en kjol i stl 38/40 (kopte for ett par manader sedan, for liten men i min gamla storlek) som jag inte ens fick upp dragkedjan pa for en vecka sedan, eller fick over hofterna - och nu gick den upp hur latt som helst, helt otroligt! Sa tror inte min vag stammer (den var jattebillig )

• MrsFreckles

Har fuskat ikvall, dotterns 1-arsdag och var tvungen att smaka tartan jag bakat, samt lite pommes vi hade till middagen, och ett lite annat smatt och gott. Men nu kanns det bra sa och inga fler kalas forran till jul sa nu ska jag fortsatta kora strikt till dess ar det tankt. Blev ju sa himla peppad da jag markte att min nya kjol inte langre ar for liten

• MrsFreckles
    Svar på #2627
    Du har sa ratt, mar ocksa bra av det har sa ser det mer som en livsstil, och nagon gang ibland maste man ju fa ata lite annat! Men ska forsoka kora utan sa mycket kolisar som mojligt fram till jul.
  • MrsFreckles
    Smurfan 81 skrev 2008-10-06 21:22:23 följande:
    Jag brukar värma dem några sekunder i mikron och ha några ostskivor eller lite fetaost till, känns inte lika "stabbigt" då. Man kan säkert ha massa andra roliga saker i också! Nästa gång tänkte jag testa en klick Blue Cheese i mitten, hade tyvärr ingen hemma idag.
    Hade i rakor, dill och ost i forra veckans laddning, blev jattegott!
  • MrsFreckles

Idag efter nastan 3 veckor var forsta gangen jag var sugen pa kaka/brod - men tog inget! Tror det var for jag bara sov 5 timmar inatt... Och har ocksa markt att tuggar jag tuggummi, om an sockerfritt sa blir jag mer hungrig/sugen, sa ska sluta helt med det.

Annars trivs jag fortfarande jattebra med denna diet, min sk muffin-top ar nastan helt borta nar jag har mina gamla jeans pa mig!

• MrsFreckles

Hej Bags! Kanner igen dig!

Gillar ocksa denna dieten! Hade fodelsedagskalas igen denna helgen (lordag) sa blev lite annat men det fina ar att jag ar inte sa hungrig/sugen...at visserligen pizza men istallet for att glatt ata en hel sa at jag knappt en halv och var proppmatt...NU ar det inga kalas forran till jul....

• MrsFreckles

Vi har haft lite fodelsedagsfirande denna helgen med sa det blev en bit tarta trots  de sk LCHF brownies...och en del vin ska erkannas Men men, marker att jag ar sa nojd efter bara en liten bit av nagot kolhydratrikt, inte det dar som jag hade forr, att bara ata mer och mer. Och som sagt, ser det mer som en livsstil sa om jag fuskar nagon gang sa gor det inte sa mycket. Men nu ar det inte mycket mer forran till jul!

• MrsFreckles
    kiwi81 skrev 2008-10-13 08:10:56 följande:
    Hej!Undrar om det är någon LCHF:are som är vegetarian? Jag är vegetarian och funderar på att testa LCHF, men funderar på om det är möjligt att få i sig tillräckligt med protein om man varken äter kött, fisk eller fågel.. I nuläget lagar jag väldigt mycket mat med linser, röda bönor och kikärtor som bas... Men det får man inte äta om man kör LCHF väl?Tacksam för svar!
    Vet tyvarr inte sa mycket om detta - kolla hur mycket kolhydrater det ar i linser, bonor och artor per 100 gram, ska val helst inte ga over 5. Jag var semi-veg tom for tva ar sedan, da borjade jag ata lite ekoligist notkott nagon gang ibland. De forsta 15 aren som semi-veg at jag fisk och agg/mjolkprodukter, sedan blev det lite kyckling nagon gang da och sa. Nu ater jag lite kott med, men som sagt, bara notkott och om det ar ekologiskt.
  • MrsFreckles
    Svar på #2879
    Det later ju inte sa bra! Nu blir man ju lite orolig, tank om allt detta fett man smaller i sig anda inte ar sa bra...

Men, ar inne pa fjarde veckan och mar sa bra! Ingen svullen mage langre, inte den dar klumpen i magen efter en middag med pasta osv. Kladerna sitter battre osv, har nog gatt ner nastan en storlek. Fortsatter nog ett bra tag till. Ska dock lasa pa an mer...
  • MrsFreckles

Jag gillar babybel - ar sa bra som mellis eller som idag, var bara sa sugen och hungrig efter jobbet och var pa vag till dagis, jattebra att hoppa in i narbutiken, har finns det overallt, och kopa nagra babybel cheddar, gott! Och istallet for notter som jag annars brukade "snacksa" pa.

Smurfan - du kan val starta ny trad? Eller ar TS fortfarande aktiv?

Svar på tråden LCHF tråden 3