Inlägg från: Centurion |Visa alla inlägg
  • Centurion

LCHF tråden 3

hej!

får man äta någon slags bröd alls?

Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Centurion
    Smurfan 81 skrev 2008-10-12 14:31:00 följande:
    Bara sånt man gör själv. Inget köpebröd.T.ex. polarbröden som bestär av ägg, ost och keso, eller Fiberhusk brödet som består av smör, ägg & Fiberhusk. Det finns diverse nötbröd också, men nötter är ju egentligen inte ok i några större mängder.
    Okej, tack! hur vet man att man får i sig tillräckligt per dag?
  • Centurion
    Centurion skrev 2008-10-12 18:02:27 följande:
    Vilka frukter är ok att äta?
    Upprepar mig?
  • Centurion
    Tristanya skrev 2008-10-12 19:59:56 följande:
    inga frukter är ok att äta.. men bär kan man äta lite av, tex hallon! bäst är om dom varit fysta (men vet ej varför).jag brukar äta hallon eller jordgubbar i meze yoghurten, men tar kanske 5 jordgubbar eller 6-7 hallon!
    mhmm vad mysko. Banan kan jag förstå men apelsin tex? Äter frukt varje dag på jobbet

Käkade hamburgare, bacon, ägg och gratinerad blomkål till middag idag, är det okej?
  • Centurion
    Tristanya skrev 2008-10-12 20:55:28 följande:
    kolla på minmat.se vad apelsin innehåller.. men "regeln" är ju ingen frukt! bär är ok.sen ska du ha mer fett till maten, stek i ordentligt med smör, gör en dressing på cf eller grädde (eller ta köpt men kolla kolhydraterna, den "Amerikanska hamburgedressingen" har 5g tror jag det var, så den har minst av dom vi kollat på.
    Aha men vad ska man hålla sig under i kohydratintag?
  • Centurion
    Tristanya skrev 2008-10-12 20:55:28 följande:
    kolla på minmat.se vad apelsin innehåller.. men "regeln" är ju ingen frukt! bär är ok.sen ska du ha mer fett till maten, stek i ordentligt med smör, gör en dressing på cf eller grädde (eller ta köpt men kolla kolhydraterna, den "Amerikanska hamburgedressingen" har 5g tror jag det var, så den har minst av dom vi kollat på.
    minmat. se fungerar inte för mig?
  • Centurion
    Smurfan 81 skrev 2008-10-12 22:39:25 följande:
    Hamburgebröd är ju inte ok!Alla frukter innehåller fruktsocker, i kroppen räknas alla kolhydrater som kolhydrater.Kolla in på livsmedelsverkets sida, allt med ett kolhydratvärde över 5g/100g är inte ok. Om man tar någ livsmedels om går över (t.ex tomat ligger över) så ska man tänka på att väga upp det med något som ligger under så att man får en jämvikt.(OBS har inte läst sista sidan än såp om jag upprepar det nån annan redan sagt så får jag be om ursäkt!)
    Jo men jag åt bara hamburgaren inte brödet Okej livsmedelsverket ska jag kika in på, tack för tipset.
  • Centurion
    Smurfan 81 skrev 2008-10-12 22:46:15 följande:
    Då var det en bra middag!
    Tack
  • Centurion

Idag blev det köttfärsbiffar m gräddsås och aubergingratäng *mums*

• Centurion

Jag är på dag tre och idag har jag huvudvärk och har varit jestanes trögtänkt på jobbet. Det kanske är så innan kroppen kommit in i ketosis?

Svar på tråden LCHF tråden 3