Inlägg från: Mrs Vader |Visa alla inlägg
  • Mrs Vader

LCHF tråden 3

Hej har läst lite i tråden och i recept-tråden.
    Ville bara komma med ett tips.
     En av er kan starta en blogg att ha alla recept i så blir det inte så mycket "runt om"-prat utan man kan skriva kommentarer istället. Den som öppnar bloggen kan även lägga till andra skribenter + att den finns hela tiden och behöver inte göras om var tredje månad. Så har vi gjort i hud-och hårvårdstråden. Funkar kanon!

Så en fråga också. Var kan jag kolla hur jag räknar kolisar? procent alltså.

Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    Tristanya skrev 2008-09-18 19:25:17 följande:
    gud vilket sug jag fick efter pizza idag! var vääldigt nära att vi skulle åkt o köpt, men vi började med maten istället.. blev lasagne idag, men med zucchini som var hyvlad som plattor.. men ostsåsen blev för rinnig.. så vet inte vad man ska göra åt det.. svårt när man int kan använda mjöl..
    en äggula på slutet och svag värme. Rör hela tiden. Är det mycket sås, ta fler gulor.
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader

Herregud! Vägde mig hos svägerskan idag. -4 kg på EN vecka (å med lite fusk). Mest vatten säkert men ändå!

Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    Pess skrev 2008-09-28 20:15:24 följande:
    Helt otroligt. Hur har det känts i kroppen? Har du kännt dig 4 kilo smalare eller kom det som en överraskning?Jag ska väga mig i morgon....2 veckor med LCHF
    Jo jag är smalare (känns ju på kläderna och sysn på magen och rumpan) så jag blev inte HELT överraskad men 4 kilo är ju ganska mycket =)
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    Pess skrev 2008-09-28 20:15:24 följande:
    Helt otroligt. Hur har det känts i kroppen? Har du kännt dig 4 kilo smalare eller kom det som en överraskning?Jag ska väga mig i morgon....2 veckor med LCHF
    Lycka till imorgon!!
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    Elliebelli skrev 2008-09-28 21:18:14 följande:
    Tränar du också?
    Nä inget alls. Men jag har ett ganska fysiskt arbete. Lyfter tungt och är aldrig stilla. Vet inte om det har hjälpt nåt.
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    MrsFreckles skrev 2008-09-28 20:43:30 följande:
    Styrkekram - grattis!!! maste kannas skont!
    Ja =) tack
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader

Idag tog jag en svullardag. Gjorde smulpaj och vaniljsås. Faaaaaaaan vad gott det var. Nu ska jag vara duktigt hädanefter.

Har t om käkat på McDonalds. Hamburgare utan bröd och sallad till. Mumma. Är det godkänt? Jag tycker det är svårt att hitta nåt att äta när man är ute.

Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    nirakkarlsson skrev 2008-10-04 13:50:32 följande:
    Jag skrev i recepttråden,men ingen vill svara,skriver här ist och hoppas på att få svar!Reder ni såser eller gör ni enbart på grädde och smör?Vad äter ni till köttet? Vi ska göra kantarellsås idag och nått kött,men vad ska vi ha till?Jag är ingen köttätare direkt,vad ska jag äta då?
    Jag reder med en äggula på slutet. Till köttet brukar jag ha lite svamp eller t ex kokt sparris.
    Gillar du ägg kan du äta mycket av det. Annars är ju fet fisk bra om du gillar det.
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    Tristanya skrev 2008-10-09 09:01:01 följande:
    gud va jag ÄLSKAR polarbrödet! helt underbart gott! ska baka en ny sats idag! så jag kan ta med o ha på jobbet (börjar jobba imorgon efter min mammaledighet)! o smakar vrkligen som mackor! underbart!det andra brödet med fiberhusk va bara äckligt så var först jättetveksam till detta också, men mmmmmmm så gott!
    Hittar inte polarbrödsreceptet i recepttråden. Kan inte nån skriva in det? PLEEEEAAASE!!
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader
    Tristanya skrev 2008-10-09 13:06:53 följande:
    finns på KiF, men vet inte länken dit så skiver det här åt dig ½ burk keso (låt den rinna av)1,5 - 2 dl riven ost3 st äggsaltpeppar, pizzakrydda, oregano etc vad man känner förhårdvispa äggvitorna till ett fast skumm (så man kan vända bunken upp o ner), vispar man ner salt med äggvitorna ska det tydligen bli styvare!mosa keso med äggulorna och rör i den rivna osten.krydda efter smak! vänd FÖRSIKTIGT ner äggvitorna med keso/ost röran (så luftbubblorna inte försvinner).klicka ut röran på bakplåtspapper, blir ca 8-10 st (dock ganka små, jag fick ut ca 6st o då blir dom som vanliga polarkakor), flyter ut något under gräddningen.man kan även ha i bacon, skinka eller nått om man vill.in i ugnen på 175 grader i ca 20 min, tills dom fått gyllenbrun färg!förvara i kylen, går att frysa!
    TACK!!! *pussa pussa*
    Vacker utan schampo
  • Mrs Vader

Angående nötter så har paranötter lågt kolhydratinnehåll.

Vacker utan schampo
Svar på tråden LCHF tråden 3