• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mammawannabe

Grattis till fina feta plusset Stella!!

Babblar: Inte-ge-upp pepp från mig oxå. En T per dag kanske är det som gör susen. Och progesteron från efter ÄL har vi ju nyss fått bevis på att det kan funka utmärkt.

Finesssan: Åh vad skönt att Vidas förkylning äntligen verkar släppa och att bajseriet också funkar.

HK: Vad jättejättebra att dina leder är bra. Så tufft att gå och ha ont i vanliga fall förstår jag . Nyfiken är det något direkt som lett till förbättringen eller har den "bara" kommit?

Poppy: Såklart vi håller tummarna imorrn. Jag har ju hållt dem sen i början på veckan så nu börjar dom bli lite platta . Var VUL på em? Lova att inte hålla oss på halster för länge efter du varit där, okej? Massor lycka till nu!

a80: Grattis till 12 veckor! Jobbigt och ledsamt för din kompis. Tror nog att hon kan känna att det är okej att prata med dig även fast du är gravid just för att du varit i samma sits tidigare. Jag har varit i samma sits som din kompis och jag tyckte det var helt okej att prata med min då gravida kompis när jag fått mitt första MF, just för att hon hade haft svårt att bli gravid tidigare med misslyckade IVF:er bakom sig. Att vi hade en gemensam tråkig erfarenhet var det viktigaste att hon sen var gravid just då spelade ingen roll för mig.

Lycka: Hoppas du har haft en skön helg med skön återhämtning efter din jobbiga vecka.

Bling: Grattis på födelsedagen i efterskott! Skit att den inte så kul som en födelsedag bör vara . Har du testat screentrycksetet än? Låter spännande!

Inte för att det är någon tröst Bling men jag kan dela lite av samma upplevelse ang födelsedag och tårar.

Jag fyller extremt många och jämna 40 år på fredag. Efter året som varit har jag inte varit upplagd för att ställa till med fest eller bli firad med buller och bång. Min pappa med fru frågade om vi hade lust att fira mig i all enkelhet med middag hos dom igår med bara de närmaste (typ 10 pers). När vi väl kom dit visade sig att det var kanske 30 pers inkl småbarn och varav yngsta var 2 mån. Föräldrarna till alla barn är runt 30 och jag är äldsta kusinen och den enda som inte har barn. När vi kom in stod alla uppställda och stämde upp i "ja må hon leva..." jag bröt ihop och började stortjuta mitt framför allihop och sprang ut därifrån. *skitkul att fylla år*.

När jag sitter med min bäbis i famnen och är 40+ ska jag stötta alla åldersoroliga 30-ischare här i tråden.

Nu blev det långt....

• fruZ

MWB; Åh fy, vad jobbigt igår! Förstår att du bröt ihop och kanske bra att du inte höll dig och satt och låtsades vara glad en hel kväll...
    Och du har nog rätt i att min kompis kommer tycka det är ok att prata med mig. Jag hade ju en kompis som var gravid efter tre missfall när jag fick mitt första och hon var ett stort stöd. Och som nån sa, första missfallet så förlorade man ju inte hoppet på samma sätt som andra och tredje. Ska smsa henne och fråga om jag får ringa ikväll tänkte jag.

Kram till alla som har det pissigt!

Ja, VAR ÄR D????????????? Hoppas verkligen hon bara har en välbehövlig FL paus och gör andra roliga saker...

• HoppetKärleken

Poppy det är en labrador jag/vi har min ögonsten och jag lovar att jag ska be till alla vulgudar i världen imorgon, lycka till!

MWB: Gud så jobbigt med överrasknings party när man inte är i rätt sinnesstämmning kan bara tänka mig att alla småbarn där och vetskapen att man är den enda utan barn måste varit helt fruktansvärd. Det är ju alla dessa samlingar av människor man allra helst undviker, när livet är i den fasen det är just för tillfället. Men du kommer absolut snart ha en liten bäbis i famnen hoppas jag får göra dig sällskap

Och nej min ledförbättring har dessvärre inte kommit av sig självt, en ny medicin som jag bara ber till gud fortsätter att funka. Många av dem mediciner jag provat har funkat ett kort tag för att sedan återgå till samma läge igen....

• Lilleskuttan

poppy::håller tummarna för dig i morgon,men det kommer att gå bra ska du se. När ska du vara där??

• fruZ

Nu har jag pratat och gråtit med min vän Det var bra att jag ringde. Hon vill vara stark och inte gråta i telefon, jag sa att vi kan väl visst sitta här och gråta tillsammans.
    Ska åka dit imorrn eller på tisdag och vara hos henne.

Men oj, vad gamla känslor väcks till liv! Och nej, vad rädd jag blir inför UL som närmar sig med stormsteg. Det är en grym business vi håller på med...

• Cia o krabaten

a80: Snällt och starkt av dig tat vara ett stöd för henne nu!

POppy: *Funderar på att kampera utanför Carolina imorgon *

MWB: Nej usch vad tråkigt det blev med kalaset
    Så fel det kan bli i all välmening!

• Mikes bride

Hej Tjejer!
    Hoppas helgen varit bra, trots jobbiga födelsedagar och annat.

Nu ska ni få höra på ngt skoj....:
    Jag var på mitt andra läkarbesök i utredningscirkusen på Danderyd i fredags.Min gulliga läkare sa att normalt sett så är utredningen gjord och alla prover visar normala värden ( ni vet ju alla hur landstingets utredningar är....) Men, vi blev tillfrågade om vi kunde tänka oss att delata i en stor behandlingsstudie om upprepade missfall. Den går ut på att se och dokumentera OM det kan vara så att blodförtunnande medel kan ha en positiv inverkan på graviditeten ÄVEN om värdena är normala! Hon sa att små studier om detta har gjorts privat, men att man måste ha större grupper att prova på. Så Sverige, Finland och Tyskland sammarbetar om detta!
    Man lottas in i 3 olika grupper som får olika blodförtunnande medel i olika konstillationer och man kan inte påverka själv vilken grupp man hamnar i. Man kommer att ha täta läkarkontakter och 5-6 UL. Det är redan känt att trygghet och omhändertagande har mycket positiv effekt
    Hon gjorde också en ordentlig gynundersökning och hittade då en stor otrevlig Bakteriell Vaginos! Hon sa att jag mycket väl kunde ha haft det länge utan att ngn sett det!

Jag och min sambo åkte faktiskt därifrån fyllda av nytt hopp efter en lång tid av misströstan. Känns bra att "den stora draken" äntligen verkar ta oss på allvar och att vi äntligen träffat en läkare som lyssnar och är intresserad av en problemlösning. Det verkar finnas hopp även inom landstinget!

Det blev långt idag, men jag ville dela med mig av min nyvunna upprymdhet!
    Kram på er alla!

• jazzy
    Mikes bride skrev 2008-09-21 21:47:51 följande:
    Hej Tjejer!Hoppas helgen varit bra, trots jobbiga födelsedagar och annat.Nu ska ni få höra på ngt skoj....:Jag var på mitt andra läkarbesök i utredningscirkusen på Danderyd i fredags.Min gulliga läkare sa att normalt sett så är utredningen gjord och alla prover visar normala värden ( ni vet ju alla hur landstingets utredningar är....) Men, vi blev tillfrågade om vi kunde tänka oss att delata i en stor behandlingsstudie om upprepade missfall. Den går ut på att se och dokumentera OM det kan vara så att blodförtunnande medel kan ha en positiv inverkan på graviditeten ÄVEN om värdena är normala! Hon sa att små studier om detta har gjorts privat, men att man måste ha större grupper att prova på. Så Sverige, Finland och Tyskland sammarbetar om detta!Man lottas in i 3 olika grupper som får olika blodförtunnande medel i olika konstillationer och man kan inte påverka själv vilken grupp man hamnar i. Man kommer att ha täta läkarkontakter och 5-6 UL. Det är redan känt att trygghet och omhändertagande har mycket positiv effekt Hon gjorde också en ordentlig gynundersökning och hittade då en stor otrevlig Bakteriell Vaginos! Hon sa att jag mycket väl kunde ha haft det länge utan att ngn sett det!Jag och min sambo åkte faktiskt därifrån fyllda av nytt hopp efter en lång tid av misströstan. Känns bra att "den stora draken" äntligen verkar ta oss på allvar och att vi äntligen träffat en läkare som lyssnar och är intresserad av en problemlösning. Det verkar finnas hopp även inom landstinget!Det blev långt idag, men jag ville dela med mig av min nyvunna upprymdhet! Kram på er alla!
    åh vad härligt...Låter som min läkare på Huddinge. Love, tender and care!!! Å lite Trombyl/Fagmin...
    3 barnsmamma
  • mamarazzi

BP och Finessan: tack för att ni håller tummarna för mig när det gäller jobbet. Talade med dem igen i torsdags och de försöker fortfarande få ihop en tid säger de. Ev. får jag åka till Stockholm i nästa vecka. HÅLL TUMMARNA!!

HK: Nice att ngn är avis på MIG! Ja 6 veckor i Thailand ska bli helt underbart. vi behöver det efter ett av de pissigaste åren i livet.

Poppy: Åh vad jag ska tänka på dig imorgon!!

a80: Åh fy vad jobbigt med kompisen. Tänk att scenariot blev spegelvänt. konstigt. Tur att du finns där för din kompis!

MWB: Åh nej.. jobbigt. Men oj vad jag förstår att det blev för mycket.

Mikes bride: Åh vad skönt! visst är det härligt när man bara känner att någon bryr sig!! Bakteriell vaginos! Isch! Det har vi pratat om en del här i tråden. Jag hade det vid mitt senaste mf. Hoppas du blir av med det nu.

• Mikes bride

Yes, visst känns det som att det finns lite hopp inför framtiden?

Jazzy: Det är på Hudding sjukhus som lottningen sker Det är Danderyd, Huddinge och Malmö tror jag (ev ngn mer också) som samarbetar.

Mamarazzi: Jag läste faktiskt dina inlägg om Bakteriell vaginos tidigare och bad en läkare titta i sommras (har sökt för konstiga blödningar i flera år!) men ingen har någonsin tidigare tittat i ett microskåp!
    Håller tummarna om jobbet!

Snacka om att mycket beror på vilka människor man träffar. Jag kanske har haft den där skiten länge!
    Hon jag har kommit till nu verkar otroligt kunnig och insatt i ämnet i alla fall

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7