Mikes bride skrev 2008-09-21 21:47:51 följande:
Hej Tjejer!Hoppas helgen varit bra, trots jobbiga födelsedagar och
annat.Nu ska ni få höra på ngt skoj....:Jag var på mitt andra läkarbesök i utredningscirkusen på Danderyd i fredags.Min gulliga läkare sa att normalt sett så är utredningen gjord och alla prover visar normala värden ( ni vet ju alla hur landstingets utredningar är....) Men, vi blev tillfrågade om vi kunde tänka oss att delata i en stor behandlingsstudie om upprepade missfall. Den går ut på att se och dokumentera OM det kan vara så att blodförtunnande medel kan ha en positiv inverkan på graviditeten ÄVEN om värdena är normala! Hon sa att små studier om detta har gjorts privat, men att man måste ha större grupper att prova på. Så Sverige, Finland och Tyskland sammarbetar om detta!Man lottas in i 3 olika grupper som får olika blodförtunnande medel i olika konstillationer och man kan inte påverka själv vilken grupp man hamnar i. Man kommer att ha täta läkarkontakter och 5-6 UL. Det är redan känt att trygghet och omhändertagande har mycket positiv effekt Hon gjorde också en ordentlig gynundersökning och hittade då en stor otrevlig Bakteriell Vaginos! Hon sa att jag mycket väl kunde ha haft det länge utan att ngn sett det!Jag och min sambo åkte faktiskt därifrån fyllda av nytt hopp efter en lång tid av misströstan. Känns bra att "den stora draken" äntligen verkar ta oss på allvar och att vi äntligen träffat en läkare som lyssnar och är intresserad av en problemlösning. Det verkar finnas hopp även inom landstinget!Det blev långt idag, men jag ville dela med mig av min nyvunna upprymdhet! Kram på er alla!
åh vad härligt...Låter som min läkare på Huddinge. Love, tender and care!!! Å lite Trombyl/Fagmin...