• Mikes bride

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej alla härliga tjejer!
    Jag har följt den här tråden sporadiskt ett tag nu och känner att det är dags att lägga till mig på listan.
    Hoppas det går bra.
    Kramar till er alla!

• Mikes bride

Tack alla snälla!
    MB går fin, fint!

a80 - håller alla tummar och tår att det går som det ska för dig!

• Mikes bride

Kikade in en snabbis.... trodde jag! Här fanns mycket att läsa igen.
    Måste krypa ner i bingen nu, så god natt alla tappra, modiga och goa tjejer!

• Mikes bride

Hej Alla!
    Har inte skrivit på ett tag, men har försökt att läsa ikapp tråden. Reagerar också på alla jubelidioter som bara vräker ur sig vad som helst utan ngn som helst empati för en medmänniska i en urjobbig sits!
    Jag tycker inte att man ska behöva dölja sin sorg i ett sånt tillfälle, utan låt gärna en ful groda hoppa ur mun tillbaks! ;)

På fredag ska vi äntligen på återbesök hos läkaren. Proverna verkar vara normala och jag har hjärnstillestånd och kommer inte på en enda fråga att ställa till henne! Tips nån?

Kram på er!

• Mikes bride

Tack för tipsen inför mitt läkarbesök imorgon.
    Jo, jag har fått göra en undersökning av livmodern, äggstockarna och äggledarna under normala förhållanden, allt ser normalt ut.
    Jag frågade om T redan förra besöket och hon verkar inte alls främmande för att skriva ut det, så jag får väl tigga till mig det ;)

Välkommen Lilo75 (fin årgång förresten)

Lycka - Bamsekram till dig!!! Känner igen det där med att man inte vet hur man ska hitta livsglädjen igen. Men, ibland glimmar det till.... man får ta vara på det så länge. För du vet Vännen, det vänder för oss också!

• Mikes bride

Hörrni, kan man kräva av landstinget att dom kollar TNF-alfa och ANA, fast jag knappt själv vet vad det innebär? Eller blir man totalt idiotförklarad tror ni?
    Sitter och försöker förbereda mig innför morgondagen.

• Mikes bride

Hej Tjejer!
    Hoppas helgen varit bra, trots jobbiga födelsedagar och annat.

Nu ska ni få höra på ngt skoj....:
    Jag var på mitt andra läkarbesök i utredningscirkusen på Danderyd i fredags.Min gulliga läkare sa att normalt sett så är utredningen gjord och alla prover visar normala värden ( ni vet ju alla hur landstingets utredningar är....) Men, vi blev tillfrågade om vi kunde tänka oss att delata i en stor behandlingsstudie om upprepade missfall. Den går ut på att se och dokumentera OM det kan vara så att blodförtunnande medel kan ha en positiv inverkan på graviditeten ÄVEN om värdena är normala! Hon sa att små studier om detta har gjorts privat, men att man måste ha större grupper att prova på. Så Sverige, Finland och Tyskland sammarbetar om detta!
    Man lottas in i 3 olika grupper som får olika blodförtunnande medel i olika konstillationer och man kan inte påverka själv vilken grupp man hamnar i. Man kommer att ha täta läkarkontakter och 5-6 UL. Det är redan känt att trygghet och omhändertagande har mycket positiv effekt
    Hon gjorde också en ordentlig gynundersökning och hittade då en stor otrevlig Bakteriell Vaginos! Hon sa att jag mycket väl kunde ha haft det länge utan att ngn sett det!

Jag och min sambo åkte faktiskt därifrån fyllda av nytt hopp efter en lång tid av misströstan. Känns bra att "den stora draken" äntligen verkar ta oss på allvar och att vi äntligen träffat en läkare som lyssnar och är intresserad av en problemlösning. Det verkar finnas hopp även inom landstinget!

Det blev långt idag, men jag ville dela med mig av min nyvunna upprymdhet!
    Kram på er alla!

• Mikes bride

Yes, visst känns det som att det finns lite hopp inför framtiden?

Jazzy: Det är på Hudding sjukhus som lottningen sker Det är Danderyd, Huddinge och Malmö tror jag (ev ngn mer också) som samarbetar.

Mamarazzi: Jag läste faktiskt dina inlägg om Bakteriell vaginos tidigare och bad en läkare titta i sommras (har sökt för konstiga blödningar i flera år!) men ingen har någonsin tidigare tittat i ett microskåp!
    Håller tummarna om jobbet!

Snacka om att mycket beror på vilka människor man träffar. Jag kanske har haft den där skiten länge!
    Hon jag har kommit till nu verkar otroligt kunnig och insatt i ämnet i alla fall

• Mikes bride

Vad glad man blir av att läsa i den här tråden idag!

Stella, Poppy och a80: Vad glad jag blir för er skull!!
    Torkar en liten tår ur ögonvrån.

Lycka, vännen min: Tänker på dig mycket och hoppas, hoppas att du får vara jätte glad i helgen!

Tänkte skriva ner lite fakta om landstingets utredning:Forskningens ändamål är att utreda huruvida graviditetens prognoskan förbättras med asperin och/eller lågmolekylärt heparin hos kvinnor som haft upprepade missfall.
    Under graviditeten blir du behandlad med någon av de mediciner som minskar koagulationsaktiviteten.
    Grupper:
    - asprin
    - asprin + klexane
    - placebo + klexane
    I de 2 sista grupperna vet varken patienten eller läkaren vilken sorts medicin patienten får då båda ser likadana ut.
    Vid första besöket tas blodprov (30ml) och ett urinprov för analys.
    Uppföljningsbesök görs i graviditetsvecka 8, 10, 18, 24, 28-32 och 36. Vid dessa tas blodprov och urinprov och ultraljud utförs.
    I grupperna med kombinerad medicineringavslutas tablettbehandlingen i v.36

Det här är i korta drag den informatin som jag fått.
    Intressant, eller hur?

Jag är värdelös på mediciner men jag vet att Asprin är Trombyl och jag tror att Klexane kan vara Fragmin och Placebo är väl sockerpiller, eller? Ngn som vet?

Hoppas alla har en bra dag

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7