• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lilo75

Hej nyss hemkommen från en halvdag i Uppsala !!
    Var på Elisabethsjukhuset kl 12.00....och ni hade ganska rätt ang mf utredning.....

Men jag träffade en urgullig läkare Karin Rova, efter snack om min historia så tyckte hon att det var uruselt att kk i Nyköping inte ville kolla mig efter mina mf..

Hon berättade även att hon inte var nån expert på mf..men hon tyckte definitivt att jag skulle träffa en gyn.spec redan från plusset och framåt, för att kolla mina hcg värden, fick telenr till en som hon varmt rekommenderade . Gav mig även tips på att kolla sköldkörteln...gör det på vanliga Vc sa hon...

Kromosomtest tyckte hon inte vi behövde göra då vi har friska barn innan..
    Vul visade på en tillsynes frisk livmoderslemhinna och två äggstockar fulla med äggblåsor...Kändes jätteskönt, Hon såg oxå att ägget precis lossnat, så nu ni!!!

Hon pratade även varmt om trombyl..Jag fick faktiskt ett recept på Crinone 8% progestron vaginalgel, som jag tar 1gång per dag fram till pluss sen 2ggr om dagen..

Jag kommer även ta 1/4 dels Albyl Minor 250mg
    Kommer kontakta den här mannen som hon pratade om som forskar kring tidiga mf...

//Lilo

• fruZ

BP: inte ge upp gumman! Det kommer gå bra till slut för er, jag hoppas bara det blir snart!

Hej Lina! Häftigt att du snart är två-siffrig!

Lilleskuttan; Halvvägs snart?! Wow!

Lilo; låter som om du fick träffa en bra läkare, hoppas det kommer funka! Var finns den läkare hon rekommenderade som forskar? *nyfiken på om det är nån ny stjärna*

Själv kom jag till den magiska gränsen 12+0 igår. Ofattbart. Men oron kvarstår, mina symtom har minskat och jag är så nervös för UL på tisdag... Och inte har vi fått vår angelsound heller... Nåväl, nu är det iaf fredag och nästa vecka ska jag bara gå på seminariedag på onsdagen, annars är jag ledig! Så skönt!

Hoppas ni får en fin helg!

• Lilleskuttan

a80: Skönt att ha kommit förbi v 12.har du haft nån mer blödning?
    Håller tummarna för dig på tisdag..Nu ska det gå bra..

• fruZ

Nä, Lilleskuttan, inget blod på en vecka. Skönt, men nu närmar det sig "menstid" så vi får väl se hur det går...

• Lilleskuttan

men jag tror(hoppas) inte att du blöder nåt mer. Jag blödde ju i v 9 då jag skulle haft mens,och sen blev det ju ingen mer gång,fast jag blödde ju ett tag..

• stella

PLUS Ett fett jävla plus!!!!
    jag sitter helt skakig framför datorn. Tog progesteron dagligen med start tre dagar efter ÄL. gjorde gravtest på BIM - MINUS. fortsatte med prog i några dagar för att jag ville förskjuta min mens. slutade dock med trombyl... mensen dök aldrig upp och idag fick jag nog och gjorde ett till test och nu är det plus... Är det någon som vet om progesteronet kan ställa till testvärdet? DrB sa att jag skulle fortsätta med prog och ta test 19 dagar efter äl (vilket jag då inte gjorde utan testade redan på BIM)?
    I övrigt helt tom.... tog två trombyl i panik, tänker på att det går åt helvete i alla fall... Jag måste smälta detta... hjälp

• bubblan73

Stella!!!

GRATTIS GUMMAN!!!!!!!! Det här är en bra tråd som smittar av sig med graviditet, vet du! ;))

• Bling1975

Grattis Stella! Hoppas det är din tur nu

a80 - härligt att ha passerat en magisk gräns, nu kommer det ju fungera hela vägen för dig!

Ego - idag fyller jag år, hela 33 stycken. Jag brukar älska mina födelsedagar, men imorse vaknade jag och grät. Det har jag fortsatt med hela dagen. Tårarna bara strömmar, i bilen på väg till jobbet, på lunchen med kollegorna mitt i restaurangen, mitt i kundsamtalet på jobbet och på gatan på väg till bilen. Har gått omkring med en stor klump i halsen hela dagen.

Men en glad sak hände i alla fall, jag fick ett screentryckset av min man. Något jag verkligen har önskat mig massor.

kram på er fina människor

Stitch längtar efter Lilo
  • Finessan

Grattis Stella! Det var banne mig på tiden. Jag tror inte att prog kan ge plus så du är med all säkerhet gravid. Underbart!

Bling, gumman. Stort stort grattis på din födelsedag! Vad ledsen jag blir av att höra att du har varit så deppig idag. Nästa födelsedag ler du. Kramar till dig. Kyss

Hej till er nya som jag inte hunnit tjena på!

Lilleskuttan, kull med Tittut! Har du sett min film och mina bilder därifrån?

Cia, hur har ni det? Fortfarande snuvigt och dåligt med sömn? Fler bilder på söt-Alvin på g? Räcka ut tungan

LillaD, var är duuuuu?

Poppy, har börjat hålla tummarna redan nu.

Kramar och tankar till alla er andra också!

Detta är hemsidan till kliniken som Idun skriver om . Finns mycket läsvärt. Jag har lämnat länken förut, men med så många nya så gör det inget om den kommer upp på tapen lite då och då.

http://repro-med.net/

Jag puffar också för Yahoo-forumet igen. Mängder med information.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7