• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • bubblan73

Välkommen Lilo75!
    Tråkigt med dina missfall. Vi vet hur det känns! Jag själv har haft just 4 missfall. Skitjobbigt! Men nu har vi Ingrid här efter mycket om och men och utredningar!

• Lycka77

Välkommen Lilo75, tråkigt att läsa om dina mf.
    Vart är det du ska på utredning?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Idun 78

Ett hjärta!!! Vi såg ett hjärta!!! Den lilla skrutten hade dessutom växt till sig så bra (15 mm!) att Dr B sa att jag var i v.8+0 idag!!! (Enl. mina beräkningar är jag bara i v.7+4).

Tack tack tack alla ni som tänkt på mig idag och bett till VUL-guden!

MWB, vad härligt att allt såg bra ut! Om du är i Sthlm ngt mer framöver så säg gärna till så kan vi ta en fika om du har lust och tid!

Lycka, jag förstår verkligen att det är jobbigt, dagarna mellan ÄL och mens är alltid för mig känslomässigt tuffa - och när man gör ett FET så blir allting ju ännu mer definitivt på något sätt. Hur är det på jobbet? Börjar du känna dig lite mer hemmastad och trygg?

Appropå järn så sa DrB att jag skulle sluta med järntabletterna omgående. Sedan ska jag ta blodprov i morgon och beroende på vad de visar så ska jag sedan börja äta dem igen.

• Mikes bride

Tack för tipsen inför mitt läkarbesök imorgon.
    Jo, jag har fått göra en undersökning av livmodern, äggstockarna och äggledarna under normala förhållanden, allt ser normalt ut.
    Jag frågade om T redan förra besöket och hon verkar inte alls främmande för att skriva ut det, så jag får väl tigga till mig det ;)

Välkommen Lilo75 (fin årgång förresten)

Lycka - Bamsekram till dig!!! Känner igen det där med att man inte vet hur man ska hitta livsglädjen igen. Men, ibland glimmar det till.... man får ta vara på det så länge. För du vet Vännen, det vänder för oss också!

• Bling1975

Välkommen Lilo! Vansinnigt tjusigt namn

Idun - Hurra hurra hurra! Helt underbart att det gick bra idag, det var ju en liten tuffing därinne Stort grattis och en massa kramar.

Stitch längtar efter Lilo
  • Lycka77

Idun vad underbart, Grattis!!

Det går bättre och bättre på jobbet, tack som frågar, men jag blir fortfarande väldigt trött av mina 2 timmar, så jag förstår inte hur jag ska klara av att jobba 8 timmar.

Ringde Lucina idag för att få nytt rec på Trombyl och det var inga problem, samt fick en tid inbokad tills på tisdag. Tydligen vill de att man kommer på efterkontroll när man gjort ET/FET för att kontrollera att äggstockarna producerar hormon som de ska, vilket ingen annan gör vad jag vet. Det känns verkligen som de är noggranna.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • fruZ

Vad bra att du fick en tid Lycka! Och du, försök att inte tänka på hur det blir att jobba 8 timmar, då storknar du ju. En sak i taget. Jättebra att det går bättre och bättre med två timmar, DET ska du tänka på!
    Hejar på Lyckas cellklump!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7