• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

*vinkar åt tråden*
    Var på jobbet idag igen på begäran för de hade köpt så fina presenter till oss

Ett set kläder och så BRIO leksaker, bla en "racerbil" i sån där old school stil Då blir man glad!

• stella

Hej!
    Kanske kan någon hjälpa mig ang progesterone. Hur lång tid tar det innan man får mens när man slutat med progesteron? Jag tog det sista i torsdags men ingen mens i sikte. Har gjort grav test så det kan det inte vara (tror jag - tog testet för en vecka sedan iofs)

• Finessan

Hej alla. Kikar in en snabbis. Har fullt upp hemma med en dunderförkyld liten dotter. Så ynklig så men feber, snuva och kletigt öga. Kraken. Ledsen Hon är som en liten apbebis nu och klänger på mig hela tiden. Orkar inte skriva med en hand så därför låter jag bli. Läser dock allt ni skriver.

Kramar till alla! Kyss

• fruZ

Uj, lilla Vida! Hoppas hon piggar på sig snart!

• Idun 78

Poppy, ja jag är så nervös inför torsdag så jag finner inte ord för det. Känns som att jag ska ställas inför rätta med en väldigt osäker utgång - dödsstraff eller frigivning? Försöker så gott det går dock att inte tänka på det för mycket.

MWB, När tror du att du får börja starta igång igen? Är cystan borta nu?

Mikesbride, Jag säger som MWB. Hör efter hur de ställer sig kring att skriva ut trombyl, eller heparin el dyl, samt progesteron.

Åh lilla lilla skrutt-Vida... Hoppas hoppas så att hon snart blir lite bättre. Inte kul att vara sjuk när man är så liten.

Jag börjar bli ruskigt sugen på en trådträff. Någon mer?

• mammawannabe

a80: Aha Motala. Då var det ju inte underligt att jag inte såg dig då . Själv var jag på onkologen med min kompis när hon fick sin första cellgiftsbehandling.

Vad bra att du ska börja på Psyk då vet jag att jag skulle vara i trygga händer om uti fall att, är ju inte stabil direkt efter det här härliga MF-året så man vet ju aldrig .

Spökveckor låter INTE kul och usch för svettningar . Har inte några egna psoitiva erfarenheter av det, hoppas trådens mammor/gravida har bätre koll. Klart ni vågar använda ert Angelsound! *lätt att sitta här i soffan o vara tuff*.

Stella: Min läkare har sagt att blödningen oftast kommer 2 till 4 dygn efter sista tabletten men att det kan ta upp till en vecka också.

Stackars Vida, krya på sig-kram till lilltjejen!

• Poppy Lee

mwb: hej gumman! Hur går det med Levaxinet, någon förbättring än? Och cystan, ska du på återbesök för att kolla den snart?

a80: usch, dessa hemska spökveckor! Nu borde ju allt vara OK med din bebis, och du har väl haft perioder tidigare då symtomen försvunnit också, eller hur? Nattliga svettningar hade jag hur mkt som helst när jag var lyckligt gravid, så för mig är det ett gott tecken

Själv fryser jag mest för tillfället, vilket oroar mig. Gravida ska ju få ökad blodmängd + cirkulation, men det har jag inte märkt. Är det inte det ena så är det det andra!

Finesssan: åh vad trist att hon redan är förkyld, hon är ju så liten! Du får amma järnet nu tjejen, så att hon får vätska.

LillaD, Bling, mammarazzi, BP, DND m.fl.: saknar er! kom tillbaka till tråden vänner!

• mammawannabe

Halloj Idun!

Hänger symtomen i sig för dig? *hoppas*

Ego: Ska till Sthlm och Lucina imorrn och kolla cystan och sen HSG-röntgen på eftermiddan på nåt ställe på Odenplan. Sen får vi se när vi kör på, tror att det blir nov kanske.

Gärna trådträff!

• Poppy Lee

Idun: åh, känner exakt detsamma inför vul! Ska din man följa med? Vilken tid är det? Skriv så ska jag hålla tummarna och be till vul-guden åt dig!

Jag har tvingat min man att ta ledigt för att sitta i väntrummet. Orkar INTE med ett negativt besked ensam. Har egentligen körlektion innan vul:et, men jag ska boka av det - kommer inte att kunna vara särskilt koncentrerad!

• mammawannabe

Hej Poppy!

Tackar som frågar, inga direkta förbättringar än tror jag, men det kanske tar ett tag till. Är bra ca 1,5 vecka sen jag började. Lite varmare i kroppen kanske och det är skönt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7